Louise Dagbok

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Louise - 13 juli 2009 12:00

Jag gick ju och lade mig vid 1 tiden i går natt och hoppades få sova till 8. Men Andrew kom och väckte Bridgid klockan 05.15, hon hade kanske sovit i 1 timme. Hon och Andrew satt uppe och drack till 03.00 minst. Så här kommer alltså Andrew in i hytten och försöker väcka Bree, men hon börjar skrika och sparka honom som besatt. Hon var så packad, som illern Göran. Hon lät som honom till och med. Andrew försökte prata med henne och säga att de hade bråttom och att hon inte kunde stanna ombord på båten för han åker till Adelaide i 4 dagar. Men hon bara vägra gå upp, han slet då ner henne från överslafen och de ramlade omkull på golvet i hytten. Hytten är inte speciellt stor men det är Andrew, de låg där huller om buller och då blev jag lite lack. Jag ställde mig upp och försökte få kontakt med Bree. Men då snodde hon min säng, hon la sig under täcket och gosade in sig där och sa att hon ville sova. Då frågade Andrew mig om det var hennes väskor som stod packade på golvet. Nix, de är mina, hennes kläder ligger överallt i hytten. Så jag och Andrew började packa ner alla hennes grejor, tog upp dem i kabyssen och jag började leta efter hennes gympadojor. Sedan gick han ner och slet henne ur sängen och hytten, upp för trappan. Under hela tiden skrek hon som besatt. Stackars andra passagerare säger jag bara. Tur att jag kan förklara för dem vad det var som hände där på morgonen. De kan ju ha trott att någon mördat någon.

Men nu var hon alltså uppe, men jag fick sätta mig på vakt vid trappan ner för hon skulle bara gå och lägga sig. Men till slut fick Andrew i henne lite juice och kaffe, hennes gympadojor hittade vi i tvättmaskinen helt dyngsura. Men Andrew sa till henne att hon får skärpa till sig, hon skämmer ju ut honom på flyget annars. Sedan åkte han i väg med henne till flygplatsen.

 

Det var liksom ingen idé att gå och lägga sig så jag dukade fram frukost, satte på kaffe till övriga gäster. Jag städade undan lite och tog bort tomma vinflaskor, det ser ju lite bättre ut.

Några gäster började komma upp och de undrade vad som hänt där på morgonen. Jag fick dra samma historia några gånger. Jag och Young Andrew stod och pratade om nattens händelser och han var så trött på Bree. Hon är ju bara 20 år men är man Divemaster får man för helskotta tänka sig för gällande spriten och dykning.

Men Andrew kom tillbaka och han tackade mig så mycket för hjälpen i morse. Vi kollade på Facebook vad han lagt in och där var en bild på mig när jag kommit upp ur vattnet efter ha sett vithajar för första gången på nära håll. Jag ser helt glaen ut. Men jag hade inte fått de korten så han laddade över fler bilder till mitt usb minne. Klockan 9 kom taxin som skulle ta mig till flygplatsen. Jag började larva mig med Andrew och låta som en 5 åring och säga att jag inte vill åka. Då skrattade vi och han började dra in mig i taxin med våld. Men vi kramades och han ska höra av sig till mig angående volontär jobbet i vinter. Han måste först låta studenter som studerar till Marinbiologer få platserna, det förstår jag absolut. Men vi får se vad som kommer upp. Han säger att om jag kommer ombord så kommer det bli ordning och reda. Han frågade mig nästan varje dag om det gjorde ont i mig när han hade oordning på sitt bord. Han till och med frågade mig och han glömt något när han hade informationsmötet för nya gäster, då förstår ni hur jag är.

Det var inte bara jag som skulle flyga ut 10.10, det var även Meaghan, Belinda, Jackson och Joey som var med. Joey är bara 12 år han var hur söt som helst. Flyget till Adelaide tog bara 30 minuter, sedan var det buss till YHA. Jag fick inte min säng förrän efter 13 så jag satte mig och uppdaterade mina sidor på internet. Det tog nästan 1.5 tim att göra det.

Men sedan fick jag rum 102, det bor tydligen bara en tjej där än så länge. Det är skönt, rummet har 4 bäddar men det kan ju komma fler i morgon. Jag tog nederslafen, det är lättast och skönast att sova där. Här finns det inga kackerlackor så jag behöver inte tänka på det. Det här är ett av de renaste vandrarhemmen jag varit på, många äldre bor på YHA. Var lite hungrig så jag tog en tur på stan, ville inte springa i affärer (inte göra av med pengar) så jag käkade bara sedan satte jag mig på en parkbänk. Det gungar lite så jag behövde sätta mig ner och stabilisera mig lite. Låg och vilade lite i sängen och när klockan var 17 gick jag till Nando´s för att äta middag. Jag beställde kycklingssallad med feta med en Cola. Det är alltid lika gott på Nando´s. Sedan gick jag tillbaka till YHA, fixade lite kläder till i morgon och sedan gick jag till dagrummet. Så här sitter jag nu och skriver på datorn medans andra personer äter, slöar i soffor, spelar bordtennis, spelar dataspel, sitter vid sina datorer och bara snackar. Det är mycket folk här, men jag ska som sagt var lägga mig tidigt i kväll så jag blir inte långvarig här. Skickade ett meddelande till syster och Michelle. Saknar dem mycket.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards