Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Louise - 9 juli 2009 04:45

Bridget sov i min hytt för det är en passagerare för lite, skönt att veta vem man delar hytt med.

Gick upp tidigt och åt frukost, för idag kommer det ju nya gäster. De första började komma redan 8.30, jag försökte hinna tvätta innan vi lämnar hamnen.

 

Det kom på två från Canada, en mor och dotter. Dottern är en bortskämd snorunge, pratar som om hon vore 5 år. Mamman springer efter henne och servar henne hela tiden, jag blir lite lätt irriterad bara. Men när alla var ombord så startade vi, det blev rätt tidigt runt 9.45 Skönt att starta tidigt. Men vi åkte inte till Neptune Island utan vi åkte till Hopkins Island för att snorkla med sälarna. Jag blev inte sjösjuk så jag var redo att hoppa i när vi väl var framme. Det var skitroligt att snorkla med sälarna, de är hur underbara som helst. Det var väldigt dålig sikt men de var ändå nyfikna och skrämde skiten ur mig. Det var en stor säl som simmade väldigt nära mig, trodde han skulle bita mig i röven.

 

Sedan var det dags att flytta på oss för natten, det blåser rätt hårt där ute. Vi åkte bara en bit sedan ankrade vi. På kvällen spelade vi Scrabble och jag satt bredvid och försökte hitta ord på engelska, men det var inte lätt. Jag gick och lade mig tidigt för jag var lite trött.

Av Louise - 9 juli 2009 01:50

Nu har alla nya passagerare kommit. Jag har tagit sjösjukepiller och ätit frukost. Jag är redo för nya hajar. Hej då kompisar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards