Louise Dagbok

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Louise - 10 februari 2011 21:07

När klockan var 15 började det snöa utanför och det snöade väldigt mycket. Jag kunde inte begära att Patrik skulle köra till Nacka Forum med ungarna för att köra hem min tvättmaskin. Då kom jag på att den inte har något emballage utan den är bara inplastad. Då bör jag ju få in den i baksätet på bilen. Med Tomas hjälp så hittade vi en stol som hade nästan samma mått som tvättmaskinen. Så jag gick ut i snöstormen och provade om jag fick in den i baksätet. Och det visade sig att det var inga problem om man tar i lite, det såg nog lite skumt ut men sån är jag. En riktig skummis.


Så jag meddelade Patrik att han kunde åka hem efter jobbet och ta det lugnt. Hur man nu kan ta det lugnt med de ungarna… nä de är mosters änglar (med vapen). Jag åkte till Nacka Forum efter jobbet och in på MediaMarkt varuutlämning. Jag frågade killarna där om de trodde tvättmaskinen går in i mitt baksäte, inga problem sa de. Jag frågade snällt om de hjälper mig in med den i bilen, inga problem sa de. Den unga killen tog upp tvättmaskinen på en pirra och körde ut på hissen, men den var trasig och de beslutade sig för att lyfta ner den. När jag körde fram bilen sa de båda, nej den går inte in. En av killarna drog och kommer inte tillbaka. Den yngre sa att den inte kommer att gå in i bilen, jag svarade att kommer att göra det. Jag tog fram en bräda jag hade i bakluckan och mätte med den på tvättmaskinen och sedan i dörrhålet att den kommer gå in hur lätt som helst (jag ljög lite där). Men han sa att den inte kommer att få plats där inne, då blev jag lite irriterad och sa att den absolut kommer att få plats där. Okej sa han, vi provar. Och med lite våld så gjorde den det. Han tittade på mig och sa, den fick plats. Jag tackade för mig och åkte hem i snöstormen.


  


När jag sedan kom hem började jobbet med att få ut tvättmaskinen från bilen. Det var lite kämpigare med tanke på att jag var själv. Hade en granne gått förbi hade jag frågat om hjälp men nu behövde det bara lite våld så gick det bra. Fick tillslut in den i badrummet och nu står den där klar för installation. Ska bara köpa en sådan där ställning som den får stå på, annars kommer den slå mot badkaret varje gång den centrifugerar. Jag tänker på mina grannar, de tänker inte på mig kan jag lova.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards