Louise Dagbok

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Louise - 8 februari 2011 18:13

Ni som känner mig vet att jag hatar att diska, så jag köpte en diskmaskin efter många års slit i köket. Ni vet även att jag hatar att gå till tvättstugan, så nu har jag äntligen köpt en tvättmaskin. Det var nog över 10 år sedan jag hade en i lägenheten.


  


Jag åkte direkt efter jobbet till Nacka Forum och köpte den, men eftersom de inte har den hemma så får jag vänta några dagar. När jag väl får den så ska Patrik hjälpa mig hem med den. Min bagagelucka är ju så pytteliten att jag inte får plats med den.


Syster ringde idag och berättade en rolig sak. Liam har börjat förstå innebörden av att få veckopeng. Han vet att en liten påse Lego i leksaksaffären kostar 25 kronor. Han vet också om han hjälper till hemma så får han lite lön för det. Syster berättade att om han hjälper till med disken så får han 20 kronor, han var rätt nöjd med det. Men sedan satt han lite tyst och sa sedan. Men hur mycket får jag om jag går ut med Kevin på kvällen då? Han har tydligen hört en diskussion syster och Patrik haft om att gå ut med Kevin på kvällen. Jag tyckte det var rätt sött av honom. Men nu ska de lösa problemet genom att sätta upp en lista med hur mycket pengar han kan tjäna genom att göra olika saker. Michelle undrade hur mycket hon får om hon går upp och äter frukosten på morgonen utan att syster behöver tjata. Hon har däremot inte förstått att hon måste jobba lite för pengarna. Gud va jag älskar dessa barn.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards