Louise Dagbok

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Louise - 11 februari 2011 19:24

Jag tänkte när jag vaknade att jag skulle gå ut tidigt till bilen för det är nog mycket snö. Jo hejsan va snö det var. De hade plogat in min bil plus att det hade blåst upp en hel driva på båda sidorna av bilen. Jag tog en bild och sedan skickade jag den till Pia med texten att jag kommer nog bli sen.


Jag började skotta och tänkte samtidigt att det här aldrig skulle hända i Sydney. Det är ju totalt omöjligt men det kändes bra att tänka så. När jag skottat fram en bit av bilen försökte jag köra fram den lite men bilen bara gled tillbaka. Jag skickade ett nytt meddelande till Pia att jag behöver hjälp, hon svarade att hon skulle komma. Men när jag satt där så kände jag att jag inte får ge upp. Jag körde fram och sedan tillbaka och tillslut så kom jag loss.


Var 20 minuter försenad till jobbet men jag var inte den ända, vi var några stycken som kom sent. Isa höll på och ploga vår parkering när jag kom så jag fick ställa mig lite på tvären. Eftersom jag skottat fram bilen så hade jag blivit väldigt blöt om byxorna så jag hade lagt in dem i bastun och själv gick jag runt med en handduk runt benen. Många tyckte det såg lite lustigt ut men jag sa bara att jag saknade Australien så mycket.


Fick sedan lite massage och jag kan säga att efter det så fick jag ondare i ryggen. Det känns lika illa nu måste jag säga. Efter jobbet åkte jag och köpte en ställning för min nya tvättmaskin, den kan inte stå direkt på golvet nämligen. Hemresan var annars ett äventyr, det var några stycken som slirade glatt på vägarna. Men när jag kom hem till min gata så var det ett helvete, Det fanns inga parkeringar för de hade inte tagit bort snön alls. Till slut blev jag irriterad och ställde mig på en abonnerad parkeringsplats. Jag orkar inte med denna jakt efter en parkeringsplats där de inte plogar in mig.


Men, nu sitter jag i soffan och njuter av fredagen. Veckan har i princip bara switchat fram.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards