Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Måla huset dag 2.

Av Louise - 26 juli 2009 20:25

Ställde klockan så jag vaknade vid 7 tiden, klockan 8 var jag på väg. Jag åkte rätt sakta ut mot mormor, hade sagt att jag skulle vara där vid 9 tiden. Jag vart ändå en kvart för tidig men istället för att sätta mig ner och dricka kaffe så började jag måla. Jag hade hunnit måla trappan och lite på väggen innan syster kom. Men då blev det fika med bullar, det var gott. Solen passade på att komma fram vid samma tid, det behövde vi. Jag och Mormor åkte och handlade lite grejor och Patrik började måla. När jag kom tillbaka så hjälpte jag Patrik att hålla stegen, han var rätt högt upp. Han hade målat klart det jag inte målade i torsdags och sedan var det dags för lunch. Mormor hade lagat ugnsgrillad falukorv med potatis, syster hade stekt lite kantareller jag köpt med mig. När vi ätit klart så gick vi iväg och började måla igen, nu började vi om från början, När vi hunnit halvvägs var det dags för fika med glass och blåbär. Syster och Lukas hade varit iväg tidigare och plockat blåbär, de hade haft mer med sig om inte Lukas hade ätit upp dem. Men de fick i sig lite grann i alla fall. När vi fikat klart målade vi klart väggen. Nu är alltså en av 4 väggar klara.

 

Vi åkte hem vid halv fyra tiden, då var vi så slut allihopa. Jag åkte till Pia på fika, satt där och jiddra en stund innan det var dags att åka hem. Vi har ju inte träffats sedan jag åkte så vi hade en del att snacka om. Jag börjar ju jobba i morgon så jag måste ju börja vänja mig vid det.

Det blir en lugn kväll, oj de visar Hajen 3 på tv. Men den är så värdelös, Jaws det är en kultfilm. Den kan jag titta på hur många gånger som helst.

 

Det blev en Pizza till middag, för det var jag värd med tanke på allt målande som jag gjort.

 

Hej då kompisar.

 
 
sussilull

sussilull

26 juli 2009 21:46

1 vägg bara....tröstlöst. Gissa varför vårt andra hus vart i mexitegel *hihi*

http://www.sussilullolitetill.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards