Louise Dagbok

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Louise - 8 november 2009 19:48

Det gick bra igår med barnen, de var jättesnälla. Lukas sov först middag och då spelade jag och Liam tv spel och åt lunch. Han tycker Indiana Jones spelet är jätteroligt men jag kan ju absolut ingenting men jag var tvungen att sitta där och försöka förstå spelet. Ibland hade Liam lite svårt att ta sig vidare och gav mig kontrollen, det var bara att le och hjälpa honom. Och faktiskt så gick det bra två gånger.

När Lukas vaknade låg vi i sängen och mös lite, det är inte ofta jag kan göra det med honom och han är så mysig. Men när vi ligger där och gosar så ropar Liam efter moster och han behöver hjälp. Jag och Lukas satt i vardagsrummet och lekte med lego medans Liam spelade. Men sedan ville han se filmen jag hade med mig, Indiana Jones I. Jag vet att den är lite läskig och det sa jag till honom men han helt enkelt avgudade den här filmen. Han sa till mig flera gånger att han är Indiana Jones. Han sa ”ser du så fort jag kan springa, moster?”. Han levde sig verkligen in i filmen, han ville se den två gånger. Vi gick in på deras rum en stund och lekte, det var verkligen roligt. Men sedan kom mamma och pappa hem och då åkte även moster hem.

Jag åkte och hämtade lite Kebab och efter det så somnade jag som ett barn i soffan, igen. Jag gör tydligen det efter jag varit barnvakt. Eller, jag skyller på medicinen. Jag ökade dosen till två tabletter i går och jag mådde inte bra efter det.


Vaknade i morse av mig själv och jag behövde det. Det har varit så mycket på helgerna och det har jag även framöver. Så en morgon då väckarklockan inte väcker mig behövde jag verkligen. Igår när jag var hos syster tog jag lite bilder på henne och barnen, idag fixade jag dem och skrev ut dem. Jag mötte upp Patrik och lämnade över dem, jag orkade inte åka ända ut. Men han var ju ändå ute och åkte. Sedan hem och fixa med halsbanden. Jag lagade ett halsband som syster haft och som gått sönder. Jag visste inte hur det såg ut innan så jag gjorde lite som jag ville. Men hon verkade nöjd när jag messade en bild till henne.


Grönt hjärt halsband  

Det här gjorde jag till mig själv, ett grönt halsband med ett hjärta.


Jag har annars inte gjort så mycket idag, men det var ju meningen med denna dag. I morgon är det dags för provtagning igen och jag ska vara fastande så då kan jag sova länge.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards