Louise Dagbok

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Louise - 24 november 2009 20:29

I morse åkte jag och hämtade bilen, den var klar. Nu när jag satte mig i min bil så kändes den så tung, hyrbilen var väldigt lätt om jag jämför. Det var en olycka på E4:an så det var jobbiga köer, så det fick bli en omväg via Älvsjö. Men jag var inte så sen på jobbet ändå.

Jobbade på som vanligt under dagen, åt min matlåda som var väldigt god. Pratade med min bästa vän om en jobbig sak, det är skönt att man har någon att prata med ibland. Vi två har verkligen varandra, vi kan ringa när som helst och prata om precis vad som helst, en mycket nära vän. The Best!


Sedan kollade jag upp att hyra ett löpband, det är så svårt att promenera på morgonen nu. Det är mörkt och blött, så om jag hade ett inomhus så skulle det vara mycket lättare. Det var min vän som rekommenderade att hyra ett, så nu var jag uppe på nätet och sökte efter företag som hyr ut. Men då kom frågan, var ska jag ställa den? Jag bor ju inte så stort precis. Jag frågade min arbetskamrat om han trodde jag skulle kunna ställa ett band på jobbet i en hörna. Då blev han intresserad och sa att han gärna delar detta med mig. Det är ju perfekt, en tar morgontiden och den andra kvällstiden. Så då pratade vi med ”bossen” och hon sa att det var okej. Så från och med februari så har vi ett löpband, förhoppningsvis. De var alla uthyrda för tillfället men de skulle få in ett nytt lass från USA i januari.


Efter jobbet åkte jag till Globen, jag hade ju lagt undan ett par stövlar. Jag har ju inte gått i ett par stövlar på flera år med tanke på mina problem med fötterna. Men nu hittade jag ett par stövlar som var utan klack och det är ju så mycket finare när man har kjol/klänning att ha ett par stövlar. Så jag la undan dem tills idag för jag ville tänka över saken. När jag kom dit i dag så hade de sänkt priset med 200 kronor, vilken tur har jag på en skala. Super tur kan man säga. Så nu är jag ägare till ett par stövlar, inget märkvärdigt men helt okej.


I morgon måste jag handla en present till min vän i Australien. Hon gifter sig på måndag och jag vill skicka henne en liten sak. Den kommer inte hinna i tid men det gör ingenting, det får ta den tid det tar för paketet att komma fram. Sedan åker jag väl ut till syster och tar en promenad med hunden, en liten kort kvällspromenad.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards