Louise Dagbok

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Louise - 20 november 2009 21:00

Idag var jag rätt stressad, det kändes i kroppen. Det gjorde ont från det jag vaknade tills jag satt på Tärnan ut till Sandhamn. Men dagen började med möten, möten, möten och sedan lite kyckling cashewnötter. Den här fredagen överraskade kocken oss helt, jag och Elinor satt och njöt av lunchen, vi nästan stönade av hur gott det var. Ok, jag stönade lite mer än Elinor men det var otroligt gott. Grönsakerna var så krispiga och löken var otroligt god. Så jag åt så mycket att jag fick ont i magen efteråt. Tjejerna gick på möte men Christer medans jag åkte till läkaren. Idag var det mammografi som gäller. Det var första gången för mig. Det var inte så farligt faktiskt, många hade sagt till mig att det gör ont men det var inte så farligt. De blev däremot platta som Sussi sa, jätteplatta. Jag vågade inte titta men kände det när jag skulle stoppa in dem i BH’n igen.

Sedan hem och hämta väskan och kanelbullarna som jag ska ha med mig till Lise. Jag skulle ta färjan klockan 16.10 och den hann jag med. Den tog bara 30 minuter och vips så var jag framme. Nalle stod på kajen och gav mig en stor kram när jag kom. Lise och Mads var lite sena men de kom och mötte mig också. Vi tog en promenad upp medans Nalle körde 4 hjulingen upp till huset.


När vi kom upp till huset så fick jag se underverket, det var ju ändå sedan den 10 oktober. Och herregud, är det samma unge. Har de bytt ut honom för det där var inte Mads. Den här ungen var en liten tjockis, Mads var liten och tunn sist jag såg honom. Men då var han ju sjuk och nu är han frisk. Han var så jädrans goo, han var så söt. Jag och Lise satt och snackade en del och Nalle tog en powernap. Roger och ungarna kom förbi och jag lämnade över bilderna jag tog på Liam och Tilda med Mads sista jag var på ön. Sedan fick de några bullar med sig in till sig. På kvällen så gick vi till Värdshuset för att äta middag. Vi fick sitta lite själva i ett litet rum, Mads låg i vagnen med oss. Vi började med en toast skagen som var hur god som helst. Den hade ett sting av Dijonsenap, det var riktigt gott. Sedan fortsatte vi med oxfile på toast med chilibea och pommes. Till det blev det en mellanöl, det var ju ändå en födelsedagsmiddag för Lise. Sedan gick vi hem och tittade på en film och spelade lite yatsy. Vid midnatt sa vi god natt och ses i morgon.

Av Louise - 20 november 2009 12:28

Bruna fina tapeter som jag vill ha  


Jag vill ha dessa tapeter, de kostar endast 795 kr rullen. De är bruna med silvriga gerbera.

Så fina.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards