Louise Dagbok

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Louise - 19 november 2009 20:55

Mycket att göra på jobbet idag, många beskrivningar att skriva till kunderna. Men jag tror jag hann med alla. Efter jobbet åkte jag ner till WiLLy’s för att handla, jag har ju lovat syster att baka tills på söndagens kalas. Men jag tänkte passa på att fylla på förrådet hemma så jag har de sista veckorna innan semestern. Jag använder mig av deras läsare och packar ner maten direkt ner i kassarna. Det är jätte smidigt och det går rätt fort. När jag kom till kassan så drog jag kortet och då stod det att jag skulle tillkalla kassörskan. Då har jag fastnat i en kontroll, hoppas nu att jag har scannat all mat. Så till kassa 10 och lasta av alla varor och när alla varor gått igenom kassan visades det att jag har scannat tomaterna två gånger. Så jag har inte lurat WiLLy’s utan de lurade mig. Eller?


Jag var hemma vid 18 tiden och jag började baka direkt. Jag började med att göra bulldegen, medans den stod på jäsning så gjorde jag kladdkakemuffins. När de varit i ugnen så var det dags att baka bullar, det blev rätt fina bullar. Några stycken blev med vaniljsocker och de blev lika fina de. När de var klara så gjorde jag glasyren till kladdkakemuffinsen sedan in i frysen. Nu är det fullt i frysen, var ska jag då lägga bullarna. Mina arbetskamrater tycker säkert att jag ska ta med dem till jobbet men nix pix. De ska Lukas ha på sitt kalas.


  


Jag får helt enkelt lösa det på annat sätt.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards