Louise Dagbok

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Louise - 27 november 2009 20:39

Åkte inte till jobbet idag, sov tills jag vaknade och det blev till klockan 8. Det var skönt, jag kände att det behövdes. Äta lite frukost och sedan ligga i soffan och vila lite till. Pratade med syster och de ska åka vid 12 tiden så jag behöver vara där före för hon ska låna en klänning till begravningen av mig. Lise ringde och vi pratade lite medans hon gick ut i skogen med Pax, alltid lika roligt att prata med henne. Jag har nämligen bjudit ut mig själv till dem på nyårsafton. De har planer att åka till hennes bror men där har jag ju varit så det var inga problem att hänga med. Så nu är nyår färdigt, skönt att träffa henne innan jag åker den 4:e.

Sedan ringde mammas väninna Lena och vi pratade jätte länge, det var jätte trevligt och hon är och har alltid varit som en extra mamma till mig. Skönt att ha henne.


Men vid 11 tiden var det dags att röra på sig, ut till Tyresö. Jag packade ner kudden och en massa filmer som jag kan se hos dem. Skit samma om jag ligger i min soffa eller om det är systers soffa. De har större tv, en exakt sådan som jag vill ha. När jag kom satt ungarna redan i bilen och Patrik lastade in extra däcket ifall det blir punka på vägen. Sedan sa vi hej då och jag sa att de hinner nog komma tillbaka några gånger innan de verkligen är på väg. Jodå, de hann komma tillbaka 3 gånger, men den sista försökte de smyga med men jag hann se dem från fönstret. De ska bo på Scandic Segevång i Malmö, där har man ju bott några gånger. Och där har man ju haft det lite skojsigt, eller hur Kristian och Lise. Vilka minnen. Jag bodde alltid där när jag jobbade där nere, och det blev rätt mycket jobb där nere ett år. Jag bodde flera veckor på rad och reste därifrån ut i landet när det var jobb. Och ibland kom Lise ner med tåget och stannade över helgen. När Kristina var ny på jobbet så var ju jag tvungen att visa hur det fungerar och det gjorde jag nog med besked. Men vi hade det roligt.


Nu har jag letat efter systers hemtelefon för den var borta, batteriet var slut för jag hörde den inte. Men jag hittade den i soffan och nu är den på laddning. Har även ätit två kokta korvar med bröd, lite rester från familjens lunch. Nu tittar jag på Scooby Doo, funkar med eller utan barn. Allid lika roligt med tecknade Scooby.


Öppnade kylskåpet och där fanns lite mat till mig men ingen mjölk till kaffet. Så till närmsta butik och handla mjölk, ägg och lite fredagsmys. När jag kom hem lade jag mig i soffan och satte på en dvd (CSI), men det fungerade inte. Ringde familjen och tydligen så har Lucas dragit ur Scartkabeln, jorå. Lika mycket som att det är han som busringer till mig om dagarna.


Men jag såg ett avsnitt sedan tog jag lilla varvet med Kevin. Lilla varvet brukar jag ta på sena kvällarna men idag orkade jag inte mycket mer. Nu är det dags för avsnitt 2.


Lagade lite middag och under tiden kollade jag på några avsnitt igen.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards