Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Louise - 9 juni 2010 20:48

Morgonpromenad fixad och den korta tiden på jobbet avverkade jag fort. Jag slutade efter lunch och då åkte jag till Tyresö. Idag är det nämligen skolavslutning för Michelle och de andra två slutar på dagis.

Vi gick in på Michelle´s klassrum och de sjöng, dansade, spelade bastuba och gitarr, läste dikter och var så söta så. Men det var så varmt i klassrummet att jag var tvungen att gå ut ur rummet mot slutet. Men jag missade bara någon slags utdelning av något slag, det var ingen fara.


  

Sedan gick vi ut på gården och där började alla barn samlas, de stora kom intågande med flaggorna i vinden. De sjöng och de pratade, rektor Anna pratade om året som gått och det var en härlig stund. Jag stod upp på klätterställningen för att få bättre utsikt med kameran. Jag såg lilla Lukas göra lite bus nere hos sin fröken och Liam ville inte se ut som de andra. Michelle var jättesöt med sina lockar och sin klänning.


  


  


När allt var klart åkte vi hem och fikade med bullar och saft. Vi satt ute på trappan i solen, så länge som den ville visa sig. Men sedan var det dags att åka hem, jag ska ju tillbaka i morgon då Michelle fyller 9 år.

Jag åkte till Palmyra och köpte kebab, det räcker till lunch i morgon. På kvällen grillar vi hamburgare och det är så gott.


Nä, nu har jag vikt gårdagens tvätt och det är dags att gå och sova.

Av Louise - 9 juni 2010 08:01

Jag har satt som mål att jag minst ska gå i 45 minuter men måste komma upp i 4 km. Så om jag inte har kommit upp i 4 km efter 45 min måste jag fortsätta gå, men jag får inte sluta om jag kommer upp i 4 km före 45 minuter. Idag provade jag på att springa lite, det går inte lika bra. Det är skit jobbigt kan jag säga, jag har ju aldig sprungigt tidigare om jag inte räknar in när jag springer efter karlar. Men det räknas nog inte. Jag provade iallafall på lite intervall träning och jag blev helt slut, bra där Lollo ska man säga då.


Sedan har jag irriterat mig på mig själv lite. Jag tror att jag uppfattas som en jädrans BW.   Det är ju så när någon berättar något som hänt i livet, det kan vara vad som helst så har jag också gjort det. Eller jag har varit där, varit med om det osv. Jag måste nog sluta prata om allt jag gjort och upplevt, det uppfattas nog fel.   Nä, nu är klockan över 8 och det är dags att jobba lite. Men jag slutar tidigt idag för idag ska mina små änglar (säger jag idag) få sommarlov.   


Ha en bra dag på jobbet mina vänner.   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards