Louise Dagbok

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Louise - 29 juni 2010 21:03

Att försöka sig på en promenad i 30 graders värme på lagret är ingen hit. Fy vad det var jobbigt för huvudet, jag blev helt slut efter 30 minuter. Idag jobbade jag bara till lunch, jag ska få en avfallskvarn installerad på eftermiddagen. Och det är tydligen mellan 12 – 18.


När jag kom hem hade jag 29 grader i lägenheten och på balkongen ligger solen på och där var det ännu värre. Jag hade önskat att jag kunnat lägga mig med bikini och sola men jag vill inte öppna dörren för installatörerna så. Så jag la mig och sov istället, varför inte?


När killarna kom så öppnade de skåpet och ena killen tog loss röret till diskhon och då började vatten spruta rakt ut. Han skriker åt mig att stänga av vattnet, och sedan frågar han mig om en rörnisse har installerat detta. Nix pix säger jag och tänker på Bosse.

Du har haft en jädrans tur säger han till mig, det här kunde ha lossnat när du varit på jobbet. Han skruvade åt rören och sedan satte jag på vattnet igen och då var allt grönt. Jag frågade hundra gånger om jag behövde ta dit en rörmockare så de fick göra om det men det behövdes inte. Puh, tur för mig. Men jag kommer kolla under diskbänken några gånger per dag för att vara på säkra sidan. Tänk om det hade lossnat när jag var på jobbet, vilken vattenskada det skulle blivit.


Men nu har jag en avfallskvarn och den är stor. Nu måste jag ju testa denna för att se hur bra den är.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards