Louise Dagbok

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Louise - 20 juni 2010 20:15

Börja dagen med tvättstugan, inte alls roligt.

Men det måste göras och det är skönt när det är över. Men det är ju så fint väder att jag egentligen skulle vara ute och få lite sol på mig. Men det är inte det viktigaste just nu i livet. Jag har ju snart semester och får hoppas att jag får sol då.


Jag tänker ofta på att jag skulle vilja ha ett litet torp alldeles för mig själv. Vakna på morgonen och gå ut och sätta sig med en kopp kaffe och lyssna på en bra bok. Men jag har en balkong som fungerar just nu alldeles utmärkt till detta. Men efter klockan 14 har jag ingen sol, så då är det inte så trevligt att sitta där. Det finns inga pengar till ett torp men man kanske kan hyra ett.


Jag har ju mormors hus som jag kan åka till men jag vill inte vara gäst. Även fast jag varit där sedan jag var nyfödd så känns det som jag är gäst när jag är där. Hon är ju rätt noga med saker och ting, undrar vem jag ärvt det ifrån? Men en dag kanske jag sitter där själv.


Idag fick jag ett livstecken från min vän Resh i Sydney. Jag har skrivit mail till henne men hon har inte svarat. Någon skrev på facebook om att hon skulle flytta och då blev jag lite orolig att hon inte skulle vara i Australien när jag ska dit. Men i morse skickade jag ett mess till henne och efter några timmar fick jag svar på mailen. Hon har problem att messa mig och när jag läst brevet är jag inte orolig över min resa till Australien längre. Hon ska flytta men bara två trappor upp i huset, det kommer bli svalare för mig när jag är där. Hon skrev det, jag kommer inte lida lika mycket att värmen. Jag är glad över att jag hört från henne och nu kan jag börja planera för resan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards