Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Louise - 9 juli 2010 22:44

Åkte till Globen för att kolla lite i affärer, det är lite jobbigt med värmen. Jag hittade en snygg röd tunika men den kostade 699kr, inget jag har råd mig just nu. Men kanske när jag får lön, det vet man aldrig. Åkte ut till Tyresö och till Ica Ringen, familjen var där och handlade. När jag gick i affären så gick jag förbi syster och Lukas, han såg inte att det var jag. När jag tog av mig solglasögonen så började han skratta, han är så härlig. Han blev lite ställd när han förstod att personen som följde efter dem i affären var jag. Och jag har fått ett namn, han har lite svårt att säga moster nämligen. Han kan säga katternas namn, men inte moster. Så nu har vi upptäckt att jag heter Iiiiiiiiiiiiiiii. That´s me!


Han är ett otroligt charmtroll. Jag älskar honom så mycket. Jag älskar naturligtvis de andra två också lika mycket men han är ju minst och charmligast just nu. De har alla tre sina härliga sidor. För två år sedan köpte jag liljor till syrran som hon planterade ut, förra sommaren var jag i Australien när de blommade men i år är jag hemma och nu har två av dem börjat blomma. Här kommer lite bilder på dem.


  


  


I morgon är det dags att åka ut till mormor igen, men då ska även syster dit med familjen. Vi får se om jag får lite hjälp med målningen. Hörs i morgon!

Av Louise - 9 juli 2010 13:26

Gick och lade mig i bra tid i går kväll, och jag hade inga problem att somna. Vaknade tidigt och tog mitt morgonkaffe till tv4´s morgonprogram. Sedan ut och gå i en timme och boken är inte slut än. Förstår inte hur lång den är, trodde den var slut i förrgår. Men den räcker nog till en morgonpromenad till.


Åt frukost på balkongen i solen och tänkte att jag verkligen har haft tur med vädret den här semestern. Första semestern på länge hemma i Sverige och jag har runt 30 grader varje dag.


Nu har jag läst ut tredje boken på semestern.


  


Författare: Patricia Cornwell

Titel: De dödas bok


Handlar om Kay Scarpetta (rättsläkare) som vanligt och de här böckerna är alltid bra. Jag har läst hennes böcker sedan jag var liten och jag har satt olika skådespelares ansikten till varje person i boken. Jag är rätt tokig i rättsläkare och mördare så den här boken är perfekt om man vill läsa om mord och blod.


Vilken bok ska jag läsa nu då?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards