Louise Dagbok

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Louise - 13 juli 2010 21:55

Idag åkte jag och Sussi ut till Sandhamn för att sola och bada. Hon hämtade mig vid 9.15 och vi drog ut mot Värmdö. Åkte förbi mormor med cigaretter först innan vi åkte ner till färjan. Det var fullt med folk på båten över, men som tur vad så gick resa fort.


När vi kom fram gick vi direkt till stranden på andra sidan ön, en trevlig och varm promenad. Vi hittade en bra plätt och satte oss direkt för att bli lite mer varma. Men efter en stund var det dags för doppet. Sussi säger att det bara var 13 grader i vattnet men jag är säker på att det var varmare. Men det blev lite kallt efter en stund. Vi har badat i 42 gradigt vatten och i ”13” grader här på Sandhamn. Inget mitt i mellan här inte.


  


  


När vi solat, badat och spenderat 100 kronor på 5 kanelbullar och en 501 cl Loka var det dags att gå in till byn igen. Vi letade upp ett ställe och köpte lite mat, jag åt en skagensmörgås och den var otroligt god. Vi tog en tur upp till Lise och sa hej innan det var dags att åka med färjan tillbaka till Stavsnäs. Färjan tillbaka var full så vi fick vänta på den andra, den gick bra och vi hade en härlig tur tillbaka till Stavsnäs.


  


Vi stannade på vägen hem hos Anki och fikade. Hon bor jättefint och det var trevligt att se henne igen. Efter en stund var det dags att åka hem och det var skönt att duscha av sig sand och salt. Lite mat på det här sedan en lugnt stund framför tv´n.


Tack för idag Sussi.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards