Louise Dagbok

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Louise - 10 juli 2010 21:55

I går kväll lyssnade jag klart på bok nr 4 på semestern. Hade så ont i benen att jag inte somnade förrän efter 2, såg på Everest på liv och död igen.


  


Titel: Tre sekunder

Författare: Roslund&Hellström

Uppläsare: Peter Andersson


Evert Gräns är igång igen och i den här boken är han bra. Den handlar om en tjallare till polisen som sätts i fängelse och den är riktigt bra den här boken. Jag tycker att den är den bästa av dessa författare.


Idag var det dags för familjen att åka med ut till mormor. Jag startade tidigt och började med att handla lite saker till mormor. De hade inte öppnat jordgubbsförsäljningen vid Djuröbron så jag fick åka ner vid 11 tiden igen. De säljer jordgubbarna för 11 kr litern och de är verkligen jättegoda. Jag hjälpte mormor att ta fram dynorna och göra klart bordet där vi ska äta. Jag hann skrapa av lite färg och måla lite innan familjen kom. Det blir full fart när de tre kommer, jag tog fram leksakerna jag köpte åt dem och det var lite roligt att leka med dem. Jag och Liam spelade lite strandtennis och det var roligt. Vi grillade entrecote och den var underbart god, det var svensk hängmörad och hur bra som helst. Mormor hade gjort lite vitlökssmör men jag hoppade över det, det sved i ögonen när fatet med smöret gick förbi mig vid bordet. Mormor bjöd också på lite gravad lax och till dessert blev det jordgubbar och grädde.


Vi lekte lite till men sedan gick vi ner till bryggan, ungarna badade och det såg så skönt ut att Patrik hoppade i även han. Jag och syster satt och tittade på men hade jag haft badkläder med mig så hade jag hoppat i. Önskar att jag hade kameran med mig men jag missade det. Ungarna var störtsköna när de badade. När jag kom upp efter badet så åkte jag hem, jag var totalt slut.


Tog en dusch för att få bort eventuella fästingar, det är rätt många som kryper omkring i gräset. Tog det lugnt i soffan resten av kvällen, hade så ont i fötterna att jag tog några Ipren för smärtan.


Hoppas nu att jag inte får någon värk i benen i natt för jag vill verkligen sova. Men ska ändå ställa klockan så jag kommer upp i bra tid för en morgonpromenad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards