Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

En dum dag.

Av Louise - 28 september 2009 20:46

Jag skrev inget igår och det beror på att jag var så trött när jag kom hem att jag slocknade framför tv’n. När jag vaknade i morse var jag utvilad och redo för en bra dag.

Men det blev ingen bra dag. Först har jag varit i kontakt med Volvia försäkrningar gällande min parkeringsskada på bilen. Det gick ju i och för sig bra men sedan skulle jag ringa polisen och polisanmäla skadan. Det gick tydligen inte, även fast Volvia sa att det skulle göra det. Nu måste jag åka till en polisstation och visa upp bilen. Sedan ringde jag Bilia och fick en tid för besiktning av bilen i mitten av oktober. Då kan vi boka en tid för reparation.


Men sedan gick ju min dator sönder i helgen, den vägrar att starta helt enkelt. Så jag tog med mig den till jobbet så killarna kunde kolla på den. Klas fick igång den så jag kunde göra backuper på det mesta och han sa att moderkortet är trasigt. Jag ringde till Sony Vaio och fick prata med en tjej som bad mig försöka göra olika saker med datorn. Men det gick inget vidare. Då felanmälde hon den och sa att någon kommer att ringa och säga vad det kommer att kosta att laga den. Den personen ringde och berättade att Sony Vaio har 3 steg gällande debiteringen. Hon trodde att mitt problem skulle kosta 4500 kronor. Jag sa att jag inte går med på det utan då försökte jag ringa mitt försäkringsbolat och kolla min hemförsäkring. Det var inga problem, de skulle stå för reparationen men de ville första veta vad det var för problem med datorn. Jag fick tag på en datorservice i stan och där kunde jag få hjälp med ett kostnadsförslag på problemet.


Efter jobbet åker jag till datorservicen och han säger då att det är problem med moderkortet och att ingen annan än Sony kan laga detta. Och enligt Sonys olika steg gällande debiteringen så skulle det kosta 9000kronor att byta moderkort. Nu är jag ledsen.


Men när jag kommer hem och satt mig ner och lugnat ner mig så bestämmer jag mig för att meddelade mitt försäkringsbolag detta. Så jag tar fram kvittot från pc.city och upptäcker att jag köpte en trygghetsförsäkring på 2 år och det har inte gått 2 år än. De stänger klockan 19 och klockan är bara 18.50 så jag ringer och får då reda på att det var bara att gå till närmsta Elgiganten och lämna in datorn. Halleluja säger jag. Så nu får vi se vad de säger i morgon. Jag hoppas att jag får en ny dator och att jag kan få behålla mina hårddiskar.


Sedan så har min telefon lagt av att låta när det kommer ett sms eller ett mail. Den stänger av sig själv hela tiden och man blir så trött. Så hur har er dag varit?


I morgon tänker jag ta en promenad på lunchen och sedan får jag slänga i mig min lunch. Jag har fixat pölsa med potatis och rödbetor, det är gott. Nu är klockan snart 21 och dags att göra sig redo för tv’n.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards