Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Louise - 14 september 2009 19:34

Den här var rolig. Känner ni igen Doctor House.


Av Louise - 14 september 2009 19:24

Här är en bild på en liten sötnos. Lukas är ute hos gammelmormor och spelar krocket.

Lukas på landet  

Av Louise - 14 september 2009 19:17

När jag kom hem hände något otroligt, då menar jag förståss inte att jag tog en promenad efter jobbet. Det här var mycket hemskare, det var en nära döden upplevelse.


Jag kollade i kylen/frysen vad det skulle bli till middag idag och bestämde mig för potatisklyftor med gräddfil och sweet&sour sås. Det är vad Australiensarna kallar Wedges with sourcreme och sweet&sour, och det är jättegott. Just ikväll så bestämde jag mig för att salta med flingsalt istället för vanligt salt. Till en början var de väldigt gott men sedan hände det. Jag fick en ”backdraft”, det är alltså när maten åker upp i näsan från gommen. Vad som hände nu var att ett eller flera flingsalter åkte upp i snoken, vet ni hur mycket det svider. Det gjorde så fruktansvärt ont, det slutade aldrig att svida. Nu vet jag hur tjejen i Big Brother kände sig när hon snortade samarin. Det gör verkligen ont. Men efter en halvtimme slutade det göra ont och jag kände bara en jobbig känsla i vänster näsborre. Det här är inte första gången jag fått ”backdraft”, en gång ramlade det ut en majsbit när jag satt och åt lunch på jobbet. Sedan har jag ju fått dragit ut spagettin från näsan. Det måste vara något fel på min gom.


Sedan är det något annat jobbigt som hänt idag. Bosse E är sjuk och jag får inte min diskmaskin installerad, vi får ta det om en vecka. Självklart ska Bosse E vara hemma och vila, men jag hade sett fram emot att sätta på en maskin ikväll. Nu får det vänta helt enkelt.


Nu får vi se om jag får någon värk i benen nu när jag var ute och gick efter jobbet. Ska börja gå på lunchen också, allt för att få bort värken. Så illa som den varit den senaste månaden har den aldrig varit. Jag väntar på resultat från röntgen, hon ringer väl snart hoppas jag. Ringer hon inte i morgon får jag be henne ringa upp mig.


Jag har hittat en smak till min Sodastream som är jättegod. Det är Fun Light Sparkle som har en Limesmak, den är verkligen härlig.


    Den finns i flera smaker men jag diggar den här. Prova vetja!


  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards