Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Louise - 12 september 2009 16:10

Vaknade i morse vid 7 av att grannen spydde som en gris på toaletten. Alltså inte min toalett utan sin egen. Snacka om lyhört i dessa lägenheter. Hon stod där och hulkade några gånger och jag hörde hur det flödade i toaletten. Det var liksom ingen idé att ligga kvar där i sängen.

Så jag gick upp och lagade frukost för vad ska jag annars göra så här tidigt på morgonen. Klockan halv 9 ringde jag mormor och sa att vi var på väg. Hon fick lite panik för hon hade precis vaknat. Vi kom fram nästan samtidigt både syster och jag och vi började med en fika.


När vi fikat klart så började vi att måla. Pappa och Marita kom förbi och sa hej, de är uppe i huvudstaden och hälsar på. Vi målade en långsida och en kortsida fram till lunch. Mormor hade gjort kassler med grönpeppersås till lunch och det är så jädrans gott. Jag hade ingen ro att vila utan gick ut och började måla andra varvet. Det är 3 timmars torktid så när klockan var 15 var vi klara med omgång 2 på långsidan. Jag har en kortsida kvar att måla en gång och så har vi en långsida helt omålad. Kortsidan kan jag nog ta när jag är ute en helg men långsidan får vänta tills i vår.

När vi satt och fikade efter all målning så började det regna, då åkte vi hem.

Nu ska jag hoppa i badet och få bort all målarfärg jag har överallt. Jag har väldigt ont i kroppen, speciellt höger armen.


Sedan blir det soffan och tv hela kvällen.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards