Louise Dagbok

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Louise - 1 oktober 2009 19:24

När jag vaknade i morse var det första jag tänkte på, har alla snart 40 åringar ont i lederna när de vaknar? Jag har märkt att jag knappt kan stänga av larmet på mobilen när den ringer. Jag ligger kvar i sängen en stund och sträcker ut fingrar och tår för att mjuka upp lederna. Men frågan är om det är något fel på mig eller om man ska känna så här nu när man börjar bli gammal. Jag är lite rädd för att fråga läkaren, de tycker säkert att jag är en knäppis. Nu vet jag att min familj och mina vänner redan tycker att jag är lite konstig men det bjuder jag på.


I dag när jag kom till jobbet hade jag ”bara” 14.8 grader på rummet. Det var några år sedan jag hade så kallt. Alla sprang runt och gnällde men jag satt där i min t-shirt och log. Lika bra att klä av sig först och ha något att klä på sig när man verkligen börjar frysa. Vid lunch började man känna värmen komma i elementen. Då gick jag och Elinor på en 30 minuters promenad, det är verkligen jätteskönt. Det känns mycket bättre efteråt. I morgon blir det ingen promenad för det är ju fredag och då är det kyckling med cashewnötter hos thaikillen. De andra tänker nog promenera men jag gör det på måndag istället. Jag ska försöka gå en bit varje dag, antingen på lunchen, efter jobbet och på helgerna i 10 veckor. Vi får väl se vad läkarna säger när jag kommer till dem, men jag ska iallafall försöka.


Efter jobbet åkte jag hem och lagade lite mat, så jag har till matlåda i helgen. Jag skulle till syster på familjekalas men Michelle har svinkoppor så då är det avblåst. Svininfluensan eller svinkoppor, de där grisarna är överallt.


Men till middag blev det i alla fall kassler, potatis, sallad och grönpeppersås. Jag gjorde det på mormors sätt, det är så gott.

 Kassler, potatis, sallad och grönpepparsås           


Idag är det Criminal Minds så jag säger See Ya!

  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards