Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Louise - 12 oktober 2009 22:15

Sovit gott i natt, trodde jag skulle ligga vaken och ha ångest men det gick bra. Hade glömt bort att jag börjar 07.30 på jobbet, men jag får väl ha en inkörningsperiod för det. När jag kom till jobbet fick jag ett vindspel av Elinor som det var hajar på. Otroligt vad den tjejen hittar saker. Så påhittig.


Vinspel och en kladdkakemuffins  


Smörgåstårtor från Ica Globen  


Jag och Pia åkte och hämtade smörgåstårtor som jag hade beställt till jobbet. Så det smaskade vi på till lunch, det var gott. Jag fick paket av mina arbetskamrater, en kedja och örhängen med en haj på. De var jättefina, nu har jag fått en hel uppsättning smycken. Mina arbetskamrater ville ha ut mig på middag ikväll men jag hade bestämd med pappa Peter att jag skulle komma förbi honom. Sedan firar jag min födelsedag med min familj inte med jobbet.


Alla blommor  


Födelsedagsmiddag med familjen  


Fick två fina buketter till jobbet, en från Lise och en från min syster. När jag kom hem så fick jag en till och den var från Lises mamma Lotta, jätte fina alla tre. Jag åkte hem och satte dem i vatten innan jag åkte ut till Tyresö. Hemma hos syster var det full fart med matlagningen, det är ju lite svårt när det ända du har i köket är en spis. Allt annat är utspritt i hela huset, men middagen blev klar och det var jätte gott. Barnens farfar kom också och maten var så otroligt god, riktigt flott middag. När vi fått i oss lite kaffe så hoppade barnen i badet och jag gick upp till pappa Peter. Min födelsedagspresent blir en överraskning för han ville bara ha mitt kontonummer. Oj då, vi får väl se vad det blir.


Jag pratade med min vän Kristina på kvällen, hon hade också skickat blommor. Så det står nog en bukett och väntar på mig när jag kommer till jobbet i morgon. Det är jätte trevligt med färska blommor, men det luktar mycket. Här hemma så luktar det så starkt att jag nyser lite då och då, det är mest liljorna som retar nosen på mig. De har fått flyttat in i köket, jag lär väl få stänga dörren på natten. Men de är jättefina, jag älskar snittblommor. Jag ska försöka fotografera dem i morgon.


Men nu är klockan mycket och min födelsedag är till sin ända. Tack alla vänner och familj som kommit ihåg min dag och skickat hälsningar hela dagen. Tack än en gång.  


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards