Louise Dagbok

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Louise - 29 oktober 2009 21:41

Idag var det alltså dags att träffa läkaren på Ersta Sjukhus. Jag var redo att åka till honom vid 9.30, det tar inte längre att komma in till södermalm. Men när jag satt mig i bilen och backade ut från min ruta så tog det liksom stop rätt fort. Helvete, nu har jag kört över någon tänkte jag först. Men jag hoppar ut och där står det en stor bil. Men vad i hela friden har den bilen på vår parkering att göra? Och nu?

Jag går fram till killen och säger ups, där stod du. Jag förklarar att jag är rätt stressad, har en läkartid i stan. Får jag ringa upp dig efter 11? Det gick bra så det var bara att hoppa i bilen igen och köra mot södermalm. Nu ska det letas parkering, det är inte så lätt runt Ersta sjukhus kan jag meddela. Man bör vara inne i god tid så det finns tid att leta. Men jag hittade en till slut och var i tid till läkaren.

Jag har fått både ett sms och ett mail där det stod hur viktigt det var att jag var i tid. Men när jag sitter där och väntar så blir klockan 10, den blir 10.05 och till slut 10.10 Det får man inget meddelande om att han är sen.

När jag väl kom in till honom så pratade vi och han undersökte mig, när han skulle ta blodtrycket så sa jag att det kommer att vara högt för jag har precis backat in i en killes bil. Det brukar vara högt när man ska till oss här sa han då, men när han var klar tittade han på mig och sa att det var högt. Jag visste ju det, lätt huvudvärk och stressad. That’s me!


Men han kom i alla fall fram till att ett av mina problem är Restless legs syndrome. Jag har primär form av RLS, det betyder att den är ärftlig. Så vem är boven?

Nu har jag fått en Parkinsson medicin jag ska äta livet ut, sedan ska jag äta Magnesiumtabletter och om det visar sig att jag har för lite järn i skallen ska jag få det via dropp. Det var rätt skönt att få en diagnos på något av mina problem. Han ska skicka mig vidare för att göra en annan undersökning, så fortsättning följer.


När jag var klar på jobbet och att ringa runt till försäkringsbolag osv så åkte jag till syster och åt middag. Vi tog en promenad med Kevin och sedan åkte jag hem.


Nu sitter jag och tittar på Criminal Minds, så spännande.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards