Louise Dagbok

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Louise - 7 oktober 2009 21:17

Igår när jag kom hem upptäckte jag att underlåset inte var låst och jag var 100% säker på att jag låst det. Jag var ju hemma rätt tidigt efter chokladprovningen och tänkte titta på en av mina nya Falk filmer. Då upptäcker jag att en av filmerna saknas i DVD boxen. Men jag tittar på CSI istället och somnar i soffan straxt efter 22.


Idag började jag dagen med ett seminarium på windows 7. Det var väl rätt intressant, vi får väl se när man har fått det installerat. Till jobbet och äta lunch innan det var dags att sticka iväg igen. Nu åkte jag till Segeltorp för jag skulle visa upp bilen på Bilia. De glömde bort mig där jag stod i vänthallen, men efter 45 minuter fick jag äntligen visa upp den. Och allt tog 10 minuter, jag var lite lätt irriterad. Jag visar inte det men jag är det, jag lovar.

Efter det stack jag förbi Enskede Värdshus, det var dags att göra det sista innan lördag. Nu är jag redo för att ha middag för min familj och mina närmsta vänner.


Efter jobbet åkte jag ut till familjen, jag och syster skulle ut och gå. När jag kom hem där så fick jag en chock. Hela köket är borta. När syster började laga mat på spisen som är det ända som finns kvar i köket tänkte jag börja duka. Jag frågade var tallrikarna är, svaret jag fick var att det stod i torkskåpet. Det var riktigt roligt att gå in i badrummet, på handfatet stod glasen och i torkskåpet stod tallrikar, kastruller osv. Ja, vad gör man när man inte har ett kök. Men förhoppningsvis så har de ett snart.


Disken i torkskåpet  


När vi sitter och äter så kunde tydligen inte syrran hålla sig längre, hon hade tydligen något hon ville berätta. Patrik reste sig och tog ungarna för att lämna huset, han var tydligen säker på att jag skulle bli arg. Men då berättade syster att Patrik hade varit hemma hos mig i går när jag var på chokladprovningen och hämtat Falkfilmen. Jag svarade bara, okej jag förstod det. Det var inte vad de väntad sig, de trodde nog att jag skulle bli arg. Men jag märkte ju att någon hade varit inne i lägenheten. Hade de inte berättat så hade väl jag sagt något till slut. Patrik var suget på att ta med sig min diskmaskin. Jag förstår det när jag ser dem diska i badkaret.


Sedan gick jag och syster en promenad med Kevin, det var riktigt skönt med en kvällspromenad. Det blir inte så ofta längre. Men nu är jag trött och vill gå och lägga mig.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards