Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Louise - 9 oktober 2009 22:26

Det var rätt lugnt på jobbet idag, det brukar vara det på fredagar för min del. Vi började med mötet som var över på 10 minuter. Vid lunch gick jag och Elinor till Thai och köpte kyckling med cashewnötter, som vanligt. När vi gick därifrån så pratade vi om min stundande födelsedag. Jag berättade att jag tycker det är jobbigt att vara i centrum, som när chefen kommer med en present osv.


När vi kom tillbaks till jobbet och satte oss ner för att börja käka så kom då chefen med blommor och present. Se tidigare inlägg.


Men som sagt var, jag tycker det är lite jobbigt. Jag vet inte hur mycket det märks men insidan är som en orkan kan jag säga. Hjärtat pumpar i otakt. Men jag överlevde tydligen för här sitter jag nu hemma i mitt förråd och skriver. Men i alla fall om jag återgår till jobbet så vid fikat hade vi en lott dragning. Vi ska nämligen paras ihop två och två, vi ska ha koll på den andres humör. Om min partner (som blev Bosse E), är sur på jobbet så ska jag sätta mig ner med honom och prata om detta. Att det inte är speciellt trevligt av honom att bete sig som han gör. Nu fick ju jag en lätt person att jobba med eftersom vi känner varandra så väl. Vi har aldrig haft problem att vara ärliga mot varandra, så det bör gå bra det här. Om en månad byter vi person och då får vi se vem jag paras ihop med.


När jag var på väg hem svängde jag förbi Snusboden i Gullmarsplan. Jag har ett paket där från Panduro att hämta upp, mina smyckesgrejer. Men när jag väl var hemma så började jag städa, tvätta och göra massa annat skit. Men nu är det snart läggdags och jag är rätt nöjd med dagen. Nu får vi ju se hur det går i morgon.


  

Av Louise - 9 oktober 2009 12:37

Idag på lunchen så kom chefen fram med två paket och en jättefin blombukett. Chefen är inte på jobbet på måndag när jag fyller år så hon passade på idag istället. Alla tittade lite på mig och jag började öppna paketet.


Lite förhistoria:

För 10 år sedan fick vi två snapsglas av chefen i julklapp med många andra saker men sedan dess har jag alltid frågat om vi inte kan få några till i julkapp så man kan bjuda fler en två på snaps hemma.

Så nu förstår ni säkert vad det var i paketet, det var 8 st snapsglas i Clown.


Clown snapsglas  


De är verkligen jättefina och jag blev kanonglad. Kortet jag fick med är jättegulligt, och jag ser ju vem som gjort det. Det är kanontjejen Sussilull som gjort det.


Grattis kort från jobbet som Sussilull gjort  


I det andra paketet låg det ett presentkort på SF biograferna.

Tack snälla chefen.


  


Av Louise - 9 oktober 2009 07:29

Glömde berätta att de ringde från sjukhuset igår, jag får komma tidigare till läkaren. De har fått en avbokning och jag har fått en tid den 29 oktober istället. Det är ju bara 3 veckor dit, bättre än 3 månader som var till min ordinarie tid. Jag behåller den tiden ifall jag får ett återbesök.


Så jag känner mig lite tur'ig nu. Kanske ska köpa mig en ny lottorad tills i morgon. Skrattande


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards