Louise Dagbok

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Louise - 17 oktober 2009 19:56

Kände att jag fick ont i magen så fort jag vaknade, dags för mormor igen. Det är inte så jobbigt när jag väl är där, men det är bara grejen. Jag skulle ju faktiskt kunna göra andra saker under den tiden, men jag ska inte vara självisk utan vara den snälla dotterdottern som jag är.


Åkte och hämtade smörgåstårtan jag beställt, det är ju dags att fira min födelsedag med mormor och morbror Bosse. Det blev en tre bitars, den kostar inte så mycket. Åkte sedan ut i lugn takt, ingen brådska. Kaffet är klart klockan 11 är det sagt och det skulle vara varmt i stugan sa hon. Jag körde in så tyst jag kunde på uppfarten, undrar om de hörde mig. Tydligen gjorde de inte det för jag hörde morbror skrika till mormor att jag kommit när han såg mig genom fönstret. Ett djupt andetag innan jag gick in.


Vi började med kaffe och smörgåstårta, de tyckte den var god. Sedan hjälpte jag till att sätta upp presseningen på altan. Det är så det inte snöar in nu på vintern, det brukar ta en timme för dem men nu tog det 20 minuter. Jag tog en bild och skickade den till syster, nästa gång är det er tur skrev jag.


Mormors altan  


Sedan satt vi och pratade medans mormor lagade lunchen, det blev kassler med grönpepparsås. Det räckte till en liten matlåda till mig, tänk va gott jag ska ha det på jobbet på måndag. Jag fick två kuvert av mormor och Bosse. Det var lite pengar i, tack så mycket. Sedan försökte mormor ge mig pengar för bensinen till henne. Då blev jag sur och sa att den här gången var det jag som kom ut för att fira min födelsedag med dem. Inga pengar.


Jag fick en kopp kaffe och en sockerkaka innan det var dags att åka hemåt. Jag svängde förbi Nacka Forum och MediaMarkt, köpte en Ipodhögtalare för mitt presentkort jag fick av Nettan, Bernte och barnen. Tack snälla.


Ipod högtalare  


När jag kom hem så satte jag mig i soffan och såg på några CSI avsnitt. Under tiden gjorde jag mitt första halsband av grejerna jag beställde från Panduro. Det är lite marigt men det ska nog gå bra, nu vet ni tjejer vad ni får i julklapp.

Klockan är snart 20, dags att äta lite tror jag.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards