Louise Dagbok

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Louise - 1 juni 2009 21:58

Idag var det skönt att börja dagen med en promenad, solen sken och jag kunde gå i en t-shirt. Det var ca 20 grader redan 05.30 på morgonen, man får njuta så länge man kan.

Jag kom på en sak när jag var ute och gick, eller jag kommer på en hel del saker men den här tänkte jag slå i slag.

Jag skrev ett brev till Chefsredaktören på Magasinet Dyk, jag frågade om de var intresserade av ett bild/text reportage om Rodney Fox Great White Shark Expedition. Det gick fort att få ett svar, det kan ju inte vara bra. Men jag tyckte att svaret var okej, så här skrev Martin:

 

Hej Louise och tack för ditt mail.
Det var länge sedan vi hade något om turerna i Australien. Detta beror dels
på att det numera finns goda alternativ i Sydafrika och framför allt Mexico,
där det senare nästan kan garantera hajar. Dels beror det på att det är en
så pass lång och dyr resa.
Men du får gärna vända tillbaka med din reseberättelse med tillhörande
bilder när du är hemma igen. Om det håller bra kvalitet ska jag se om vi
inte kan bereda plats för det i ett kommande nummer.


Hälsningar

Martin Örnroth
Chefredaktör
Tidningen DYK

 

Det var väl ok, det är varken ja eller nej. Så jag gör som vanligt på den här resan också. Jag skriver dagbok, bloggar och tar en jädrans massa bilder. Men jag tror det hänger på om jag ska få se en vithaj eller inte. Men vi får se när jag kommer hem.

 

Jag fortsatte min släktforskning när jag kom hem, jag hittade en till generation på farfars sida. Jag har kommit till mitten av 1700 – talet nu. Men det är svårt att läsa vad de skriver, ibland har de dragit ett streck över hela texten och ibland är bilden svart. Då blir det svårt att tyda texten.

Men nu är klockan 22 och jag måste gå och lägga mig för att orka gå upp och promenera i morgonbitti.

Tjingeling kompisar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards