Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Louise - 14 mars 2010 22:34

Gick upp tidigt i morse, vill helst bara sitta i soffan och leta efter släktingar. Men jag fick åka till mormor och handla, jag var inte upplagd för det. Kände att jag var trött och lite grinig men jag bet ihop och log hela dagen. Plogen hade fixat en riktig vall igen men jag forcerade den med bilen, hoppas den inte gick sönder.


Åkte hem till syster sedan och vi fikade en stund medans vi väntade på sakerna till bullbaket. Vi får dela på grejorna till baket, har nu bara några dagar på mig att baka. När jag kom hem så pratade jag med Ulf, han har köpt min Olympuskamera och undervattenhus. Han hade sett mina bilder och tyckte det var många bilder… that’s me!


Så nu har jag snart lite pengar till New York, saknas lite grann nu bara. När jag kom hem så började jag leta efter släktingar igen, nu har jag hittat några till. Nu har jag kommit till mormors farfars mormors far född 1741 och han heter Anders Håkansson. Mormors farfars mormors mor heter Ingrid Arvidsdotter och var född 1736. Deras adress var Kohltomten i Saleby. Jag sitter med de gamla kyrkoböckerna och det är så svårt att läsa men har man tid så hittar man allt till slut. Jag önskar bara att någon var annat än torpare och dräng, men man får inte hoppas för mycket.


Det är roligt att hitta mormors släkt, jag har verkligen kommit långt bak i tiden. Nä, nu måste jag gå och lägga mig, ska upp tidigt i morgon.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards