Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

En helt vanlig söndag.

Av Louise - 12 april 2009 20:32

Den börjad med att jag gick upp klockan 8 för att tvätta fönstren på insidan. Jag kan inte tvätta utsidan för de har inte sopat upp gruset på gården än. Sedan lade jag mig ner i soffan en kvart eller så, för att läsa lite i min bok. Men sedan började klockan bli mycket så det var dags att åka ut till Stavsnäs.

 

Jag handlade lite till mormor på ICA, inte för hon bett mig men för att jag vet att det kommer att gå åt lite saker när hela familjen är där. Så det blev lite vatten, mjölk och bröd. När jag kom fram så stod mormor i köket och gräddade våfflor. De satt inne och när jag öppnade dörren så var det en tjock dimma av våffel os i köket. Herregud, jag öppnade dörren och tog fram utemöblerna så vi kunde sitta ute. Jag såg att en skål och en visp stod på spisen så jag frågade om det var till grädden, självklart att den var det. Det stod mitt namn på den, i osynligt bläck. Jag satte mig ute i solen och började vispa grädden, gud vad jobbigt det var att vispa för hand. Men det är väl bara att vänja sig, min elvisp har ju Pia haft sönder. *asg*

 

Familjen kom en stund senare och då blir det full fart på alla. Vi satte oss i vardagsrummet och åt det som vi dukat fram, det var våfflor, sylt, grädde, gravad lax, bröd, rökt skinka, kaffe, bullar och sockerkaka. Mormor stressade i oss all mat, så fort man hade en tugga kvar på våfflar eller smörgåsen så var hon där och sa att man skulle ta mer. Vi blev mätta i alla fall.

 familjen bullfat  

Sedan så har jag ju hört nu i ett år allt som Bosse (min morbror) ska göra på tomten men som aldrig har blivit gjort för att han är lat. Så nu tog jag med mig morbror och Patrik ut till flaggstången. Nu tog vi ner den och jag böt linan och satte upp nya vimpeln. Mormor har saknat sin vimpel. Har aldrig gjort något sådant förut men någongång ska väl vara första gången. Det gick alldeles utmärkt. Sedan tog vi en promenad ner till sjöboden, det var dags att smörja hänglåset säger mormor. Nu är det också fixat. Sedan har hon velat ha en enbuske och en björk nersågade. Nu gick jag ner i källaren och hämtade en såg, tog med mig Patrik och sågande ner dem. Det tog max 10 minuter sedan var de nere. Mormor hann inte ens komma ut och visa vilka innan de var nere. Som tur var så tog vi rätt.

  flaggstång  

Mormor säger att när jag kommer ut så blir saker och ting gjorda. Det lovar jag er att de blir. Jag fick syrran att börja kratta också. *asg*

 

Men vid 14.30 tiden var det dags att börja röra på oss. Det är nu mitt riktiga äventyr börjar. Men det äventyret får ett eget fönster.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards