Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Trött, och jag som har mycket kvar att göra.

Av Louise - 28 juni 2009 22:24

Vaknade tidigt, Nalle skulle upp tidigt och jobba. Men det var inga problem för jag hade sovit jättebra hela natten. Trodde kanske att jag skulle besväras att ljuset men det var inga problem. Jag låg och läste en stund men sedan klädde jag mig och gick ut och satte mig i solen. Lise kom upp staxt efter mig och började röja i köket. Men inte långt efter det gick vi ut med Pax. Vi gick över till andra sidan så Pax fick bada lite men sedan gick vi tillbaka. Jag tog färjan som lämnade Sandhamn klockan 9.45 Det var otroligt fint väder och inte mycket folk på färjan. Det var en skön resa tillbaka till Stavsnäs.

Hoppade på en buss på en gång och jag hoppade av 2 hållplatser senare. Mormor var redo så vi åkte direkt och handlade. Vi var väldigt snabba idag för vi var hemma igen klockan 12. Men det var rätt skönt.

 

Vi åt lunch i solen och fikade lite. Idag ville mormor ha grillad kyckling och det sa jag inte nej till. Men vid 14 tiden var det dags att åka, hade lovat att hämta Michelle som var på kalas. Satt ute hos syster och busade lite med barnen. Det var väldigt varmt ute och barnen fick hoppa i badet. När Patrik kom hem så åt vi sill, grillad Entrecote med potatis. Det var jätte gott men sedan åkte jag hem.

 

Jag packade det sista och gick igenom så jag inte har glömt något. Kollade vädret där nere och jag måste helt enkelt packa ner en varm jacka. De ska ha väldigt kallt i slutet av nästa vecka, det skulle inte vara mer än 5 grader. Känns lite trist att lämna Sveriges fina väder men förhoppningsvis är det fortfarande fint när jag kommer hem om 3 veckor.

 

Jag har lite att göra innan jag åker hemifrån i morgon. Så god natt kompisar.

Här kommer lite bilder från tidigare dagar:

Barnvakt

 Här sitter ungarna hemma hos mig och ritar, det var i onsdags när jag var barnvakt.

Sandhamn bild 1

 Här lämnar jag Sandhamn för den här gången. Nästa gång jag kommer så har Lise fått en son.


Sandhamn 2


Det var så underbart väder så här tidigt på morgonen. Solen sken och det var jätte varmt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards