Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

En tur till landet!

Av Louise - 31 oktober 2009 22:59

Ville vakna av mig själv för en gång skull så jag ställde ingen väckarklocka. Men jag vaknade runt 8 tiden ändå, ingen idé att ligga kvar i sängen så jag gick upp. Ska inte åka och träffa mormor förrän 11 så jag tog det lugnt med frukost och tv. Städade undan lite och såg till att det inte ser allt fördjävligt ut när pappa kommer i morgon.


Men sedan var det dags att åka till mormor, vi handlade först på Kvantum och sedan stannade vi till på Brisak. Där fick jag en utskällning av en tant för att jag ställde mig på handikapp parkeringen, okej jag har inget tillstånd men jag har en gammal tant som knappt kan gå. Sedan ropade någon på mig och det var Lise, hon var på väg hem och hon stannade till och vi pratade lite. Mormor såg lite vilsen ut för hon hade gått i förväg. Men jag stod och pratade lite med Lise men sedan sa vi hej. När jag och mormor var klara på Brisak åkte vi hem till landet. Det blev grillad kyckling med sallad till lunch, sedan kaffe och sockerkaka. Vi satt och tittade lite på tv, mormor gör aldrig det annars.


Åkte sedan direkt hem till syster, det är dags att gå till mammas grav. Vi mötte Rickard och Cissi där, vi gick först till mamma och tände ljus. Sedan gick vi till minneslunden och tände ljus för brorsan (Rickars pappa). Det var väldigt vackert på kyrkogården, jätte mycket ljus och stämningen var lite som vid jul. Alla hälsar och är trevliga och man står och småpratar lite här och där. Annars när man träffas där så sägs det inte många ord. Nä, det var mysigt faktiskt. Men sedan åkte jag hem, har sedan en tid tillbaka haft en jobbig huvudvärk. Jag har ju fått högre blodtryck igen så jag kände att jag ville hem och vila lite.


Nu har jag tagit min tablett Ipren och min halva parkinssontablett. I morgon ska jag öka dosen till en tablett i tre dagar, vi får se om det visar någon skillnad. Jag känner av en biverkning, det är illamående. I morse på väg ut till landet mådde jag mycket illa, nu vet jag hur gravida känner sig på morgonen. Eller kanske inte!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards