Louise Dagbok

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Louise - 7 april 2010 19:33

I morse upptäckte jag hur fort en timme går. Jag vaknade när klockan ringde 05.30, men jag var så trött så jag ställde om att den skulle väcka mig 06.30 istället. Vände mig till andra sidan och då ringde den, hur fort går en timme egentligen. Tog det mig en timme att vända mig eller var tog den vägen?


Så det blev ingen promenad i morse, fy Louise. Dagen var seg på jobbet, inte konstigt eftersom jag missade morgonpromenaden. Men efter jobbet så tog jag en promenad på bandet, intressant att jämföra våra stegräknare. En har jag på handleden och den andra i byxlinningen, och det skiljde på 200 steg. Hur kan den på armen få 200 steg mer än den andra. Mycket konstigt tycker jag. Men efter 55 minuter var jag slut och hade ont i vaderna. Dags att åka hem.


När jag kom hem så ringde jag mormor, hörde från syster att hon var på gång. Allt var bra med henne, hon hade fått räkningen från Fortum och hon hade inte svimmat eller dött av den. Förra årets räkning var ju på över 9 000kr och det var väldigt mycket för en pensionär. Jag ringde upp dem och fixade ett bra avtal med dem och i år var den bara på 7 000 kronor, vi trodde båda att den skulle vara runt 15 000 kronor. Det har ju skrivits så mycket om elräkningarna för husägarna, många har inte råd osv. Men hon var glad och då blir jag också glad.


Ikväll är det Djurgården som gäller, hoppas de vinner. Jag skulle så gärna vilja ha DIF till final, det var några år sedan. Syster ringer och berättar att Julle, deras katt har blivit ormbiten. Veterinären har hittat bitmärken i huvudet på honom, jag väntar på besked.


  


Men nu är det DJURRRRGGGGÅÅÅÅÅRDEN som gäller.

Av Louise - 7 april 2010 19:18

Gick som vanligt på bandet i morse, det var som alltid på ”måndagar” jobbigt. Men jag överlevde tydligen både det och resten av dagen på jobbet. Dagen gick fort för jag satt i möte halva dagen, det blev ett längre möte än vanligt. Men det var ett givande möte, vi får se vad framtiden har i sitt sköte.


I söndags har jag arbetat på SEV AB i 11 år, det är bara till att gratulera eller beklaga. Båda har väl känts aktuella senaste tiden.


Efter jobbet åkte jag hem och böt om för det var dags att gå ut och gå. Det blev ingen lång promenad utan mer till Gullmarsplan fram och tillbaka. Men det otroliga var att jag beställde färgpatroner till skrivaren på söndagen och jag ska hämta dem på Snusboden idag. Snacka om snabb service, men de är ju kända för det.


Skönt med en kvällspromenad så här, ser fram emot några till under våren och sommaren.

På kvällen fick jag mitt logg in till Distansskolan, jag har bokat in mig på en digitalfotokurs på distans i 8 veckor. Så i helgen ska jag fotografera lite saker tror jag.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards