Louise Dagbok

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Louise - 24 april 2010 22:46

Nu är jag hemma och jag har en köttbit med mig hem till matlåda. Det var så gott att grilla och sällskapet var trevligt. Jag blir ju så trött nu för tiden och värken i benen säger också ifrån. Så nu är jag hemma och har tagit min medicin.

Av Louise - 24 april 2010 16:36

Gick och lade mig tidigt igår, hade ont i benen. Vaknade straxt före 7 och förstår inte att jag inte kan sova längre. Men nu sov jag ju i alla fall 9 timmar så det får väl räcka då.


Låg och läste en bok men kände mig lite hungrig efter en stund. Gick upp och gjorde helgfrukost och lade mig sedan i soffan och läste klart boken. Gjorde i ordning mig och var redo att åka till mormor vid 10 tiden.


Vi skulle börjat med kaffe men mormor ringde och sa att vi börjar med att handla. Hon vill inte att grannarna ska se att hon är där, då kommer de undra var hon är. Det är nämligen bymöte och hon orkar inte gå. Men vi åkte till Ica och slängde vinterns samling papper, kartonger, flaskor och mjölkkartonger sedan handlade vi nytt.


Vi satte oss på trappan i solen och pratade sedan körde vi ner vinterns aska från spisen ner i backen. Det var viktigt att jag bara skulle köra ner skottkärran och hon skulle slänga askan. Men när vi kom ner så försökte hon lyfta en påse samtidigt som hon stödjer sig på kryckan. Ska jag då bara stå där och se på? Nej, jag tog över och då blev hon arg men nu får det vara nog med att klara sig själv stilen.


Vi gick upp och mormor började med lunchen, idag fick jag stekt lax. Det var verkligen jättegott och hon gjorde så jag fick en med mig hem i matlådan. När vi satt och fika fick jag ett mess från Resh i Australien. Hon hälsade så gott och ville bara säga att hon och Laura tänker på sin vän i Sverige. Hon vill att jag ska komma hem till sin Australiska familj. Lilla raringen, skönt att höra att allt är bra med dem. Jag längtar så mycket men jag får vänta till december. Åkte hem och vilade lite för jag är så trött, var nära att somna i bilen på väg hem.


Nu är klockan 16.30 och jag är på väg hem till Pia på grillning. Jag tar med mig lite extra kött som jag kan grill och ta med mig hem som matlåda. Jag är så klevver.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards