Louise Dagbok

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Louise - 11 december 2008 20:48

Jag gillar verkligen Keith Urban, han är en countrysångare men det låter bra ändå. Sedan är han rätt snygg också och så är han från Australien. I den här låten tycker jag om texten, den sitter verkligen.

Av Louise - 11 december 2008 18:54

Jaha, vad har jag att säga idag då. Dagen började väl helt ok, jag längtar väl i och för sig till lördag då jag får sova lite längre på dagen. Inte för att jag kommer sova speciellt länge men kanske till 9. Det var väldigt lugnt på telefonerna idag, på eftermiddagen speciellt. Pia hörde av sig vid 15.30 och berättade att det inte går att komma fram på vårt telefonnummer. Det kan ju vara förklaringen att det varit lugnt. Men de började fungera rätt fort igen. Ingen rast ingen ro.

Vi har ju alltid Bonnier-kurserna att göra när det är lugnt. De är faktiskt inte så lätta, man får köra examen provet ett antal gånger innan man lyckas köra igenom dem. Jag har klarat av Word grund 2007 och Outlook grund 2007. Jag har några stycken kvar och så lite tid.

 

Jag måste gå igenom en presentation som jag och Leif ska ha för Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby på tisdag. Det ska bli spännande och roligt med en liten resa. Sedan måste jag förbereda mig för utbildningsmötet på torsdag som vi ska ha i Kungens Kurva. Vi ska prata och gå igenom vår nya version. Det ska också bli roligt, Elinor ska ju vara med.

 

Men sedan så var det dags att gå hem, så in i bilen och köra hela vägen till Årsta. Lagade lite mat och det var gott. Var faktiskt lite hungrig. Rörde om i sill burken, drog ett varv i gurkan också. Snart är det klart och jag kan äta upp dem innan det är dags att göra en sats till innan jul.

 

Tittade på 2½ män på kanal 3 medans jag åt, den serien är faktiskt riktigt rolig. Trodde inte att Charlie Sheen kunde var så rolig, eller så är det hans bror som är roligast.

 

Över till min överskrift, jag har alltså tjänat pengar idag. Jag räknade ihop att jag betalar 11800kronor för hemtelefon, bredband och tv per år. Och nu har ju Telia kampanj att fixa alla tre för ett bra pris. Men när jag ringde idag och pratade med dem så berättade hon att om jag beställer digital tv så sänker jag min hastighet från 24mbit till 11 mbit om jag har på tv’n och datorn samtidigt. Det går inte alls för sig. Så jag får ha kvar comhem, det fungerar ju men jag ville ju spara pengar. Men då såg hon att jag kan förnya mitt bredbandsavtal, och med att jag gjorde det så sparar jag 1400kronor på ett år. Hon böt också telefonavtal så jag får se hur mkt jag sparar där, men hon sa att det skulle bli billigare.

 

Jag har nu väntat i 3 veckor på att Rodney Fox ska dra de sista pengarna på resan, men de har inte gjort det än. Undra om Andrew har givit mig resan i julklapp, kidding. Nä, de har väl lite mycket att göra nu, många hajar i vattnet.  Jag har ju pengarna på kontot men jag vill hellre att de drar dem så jag slipper se dem.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards