Louise Dagbok

Alla inlägg den 28 december 2008

Av Louise - 28 december 2008 18:46

För 15 år sedan så fick jag diagnosen stressmage, idag heter det tydligen ballongmage. Det stod om det i tidningen i helgen och där fanns det en lista över saker man skulle undvika.

·         Sluta med laktosprodukter (det gjorde jag för 1 år sedan).

·         Rör på dig (jag promenerar så mycket jag kan och det fungerar jättebra).

·         Undvika kolsyrade drycker (inte så duktig på att undvika Coca cola).

·         Ät i lugn och ro (jag stressar aldrig med maten).

·         Åt på fasta tider (det fungerar när jag jobbar).

·         Ät inte lök, vitlök eller bönor (jag äter ALDRIG bönor).

Nu har jag inte rört på mig på två månader pga mina fötter. Men jag också upptäckt att jag mått sämre i magen. Så jag måste börja röra på mig igen och det är löfte. I morse tog jag en liten kort promenad bara för att känna mig för lite, jag kände av fötterna lite grann men inte så mycket. Jag ska nog fortsätta med promenaderna igen, det är ju så skönt också.

 

Åkte ner till Oxelösund för att äta lunch med pappa och Marita. Hade med mig tavlan med mig på Blue Mountain berget. Jag hoppas de blev glada och inte låter mig hänga i förrådet. Om jag gör det nästa gång så tar jag hem den. Jag tycker själv att den är jättefin, utsikten är ju enorm. Men jag fick välja mellan ett kuvert med 1000kr eller ett kuvert med 40 trisslotter. Jag vet ju att chansen att vinna är liten men om jag hade tagit pengarna så hade de säkert vunnit massor med pengar. Så jag valde trisslotterna, och jag vann 550 kronor. Jag vann 550 kronor men torskade 450 kronor känns det som. Men nu är jag 550 kronor rikare än jag var i morse.

 

Jag hade fått svar från Silvy Fox om min resa med vithajarna. Jag var bokad på resan och de hade missat att dra av pengarna. Men hedliga Lollo fixade det, suck…..

Sedan hade jag fått ett meddelande från Resh att hon ville veta mina flygtider så hon vet. Hon ska försöka komma till Port Lincoln samtidigt som mig. Jag skrev det i svaret att vi kommer ”rocka” på båten. För den här gången kommer jag dricka minst en öl för nu kommer jag se en vithaj.

 

Vet inte om ni läste om en man i Australien som försvann efter en vithajs attack. Hemsk, men vad skulle han ut och simma i dessa vatten för. Staden låg utanför Perth och där finns ju massor med vithajar. Men familjen ville inte att hajen skulle skjutas, det var ju snällt. Sedan var det en kille som filmade när han låg i en bur och väntade på vithajarna. Hajen kom in i buren och ruskade om dem ordentligt, tänk att få vara med om något sådant. Sånt drömmer jag om att få uppleva och få på film.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards