Louise Dagbok

Alla inlägg den 17 december 2008

Av Louise - 17 december 2008 22:23

Lite trött i morse men jag får skylla mig själv för jag satt uppe och tittade på krabbfiskarna i går kväll. Men det är rätt intressant program, de tjänar så mycket pengar. Det är ett mycket farligt och tungt jobb men det kanske är något för mig. Jag jobbar en säsong sedan kan jag vila i ett år, ryggen lär ju ta stryk men jag kan ju ligga på en strand i några månader sedan.

För 50 000 dollar så kan jag få lite mer ont i ryggen. NO PROBLEMAS…

 

På jobbet förberedde jag mig för utbildningsdagen i morgon. Jag riggade en dator som jag ska använda och visa nya versionen på. Skrev ut lite papper och andra saker. Installerade Microsoft 2007 på datorn och det var inga problem. Jag aktiverade Bosse och Peters telefoner så de är inställda på första supporten, det var inte populärt alls. När jag berättade det för dem så öppnade Klas käften och sa något ”roligt”. Det är aldrig roligt utan det är alltid grodor som kommer ur käften på honom så jag sa helt enkelt ”stäng munnen” när han började säga något. Det var ju mycket bättre än att säga ”håll käften”, jag ville säga det.

 

Efter jobbet så letade jag upp en kemtvätt, jag hittade en i Årsta. Jag har haft en påse med kläder i bilen hur länge som helst men inte hittat någon kemtvätt. Så nu är det inlämnat och jag kommer vara 370 kronor fattigare på tisdag. Tur att vi får lön då. Sedan gick jag in på ICA och pantade tomglasen och burkarna. Då kunde jag köpa två mjölk, tre julkort och 11 frimärken. Sedan hem och äta rester…. (det här blev en liten snyft historia).

 

Hemma så uppdaterade jag även mina datorer med Microsoft 2007. Jag betalade lite räkningar och städade undan lite papper. De låg och skräpade både i vardagsrummet och i köket. Skönt att få undan allt innan helgen.

 

Irene gick hem tidigare idag för att det kliade i halsen, jag försökte att få gå hem tidigare för att det kliade i smulan men jag fick inte. Det måste ju ändå vara jobbigare att ha klåda i smulan än i halsen. Men det hade tydligen blivit värre för hon ringde sig sjuk även i morgon. Det måste vara en konst att alltid få läkartider och bli sjuk dagarna före helgen. Skönt med långledigt. Jag kanske både är förkyld och har Bältros på måndag och tisdag så då får JAG långledigt. Det är trist när man inte har några semesterdagar kvar utan måste jobba men det är ju självförvållat.

 

Syrran hade varit i Farsta nu i kväll och julhandlat. Hon berättade vad hon köpt till alla men hon sa inget om någon julklapp till mig. Hon sa att det inte fanns något örngott med texten Världens bästa moster, men det kanske det gjorde i alla fall. Vi får väl se om några dagar.

 

Nu vill jag bara avsluta dagens dagbok med att berätta att jag åt ingen Jul Polly som serverades på jobbet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards