Louise Dagbok

Alla inlägg den 22 december 2008

Av Louise - 22 december 2008 21:19

Två dagar kvar till julafton och fortfarande ingen snö. Men det kommer inte att komma någon snö så det är bara att fatta att det är ytterligare en jul utan snö. Tomten får åka bil till alla barnen.

 

Det var en rätt dag på jobbet, jag gjorde en del ändringar i seminariematerialet efter vårt möte förra veckan. Ändrade telefonerna så de inte står och ringer när vi är hemma och äter julmat. Det är väl inte många som ringer heller men onödigt att göra fel. Jag har missat någon gång att ändra men då har Tomas räddat mig. Vi blev fyra stycken som tog en promenad för att köpa thailunch idag. Det är så gott och jag blev så mätt. Det är väldigt salt så det blir en del vatten efteråt.

 

När mina kollegor lämnat sina rum för tillfälligt så gick jag in med var sin julklapp. Jag kände mig lite busig, för jag bara drog sedan. Pia och jag åkte till Heron City för att käka lite middag och ta en bio. Vi köpte biljetter till nya Bond filmen.

Vi beställde som vanligt in grillspett med tzatziki, alltid lika gott. Syrran ringde och frågade om jag gick på starka piller. Fattar inte vad hon menar men när hon berättade att jag har skickat iväg julkort utan att skriva något på dem så förstår jag vad hon menar. Jag har alltså glömt att skriva God Jul och Gott Nytt År önskar Lollo på alla julkort. Mormor hade ringt till syrran och sagt att hon tror att det är från mig.

Nä, nu var det dags för lite Bond. Och faktiskt så var den här filmen bättre än den förra. Jag tyckte det var mer action i den här, lite jobbig ibland men annars rätt ok.

 

Jag och Pia böt julklappar och nu har jag lagt dem i påsarna som jag ska ta med mig till syrran. Nu börjar CSI så nu måste jag sluta….

 

p.s Jag vill bara säga att nu har jag bokat en säng i ett fyrmanna tjejrum i Adelaide d.s

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards