Louise Dagbok

Alla inlägg den 31 december 2008

Av Louise - 31 december 2008 23:23

Hade glömt att stänga av väckarklockan så den väckte mig 06.30 Men jag hade inga problem att somna om, och vakna igen vid 10 tiden. Hade huvudvärk och kände mig lite seg men ändå så började jag storstäda som bara den. Jag rensade bort väskorna i sovrummet, tog fram lite sommarkläder, dammsög bort dammråttorna under sängen. Jag vattnade blommorna, städade bort julen, gjorde i ordning bokhyllan och dammsög resten av lägenheten. Sedan vilade jag lite.

Åt lite lunch vid 13.30, vilade lite till sedan var det dags för badet. Åkte hemifrån vid 16.30 för jag skulle vart hos Pia vid 16. Men det gör ingenting att jag är sen, jag lär ju inte komma sist. Jag hade rätt, jag var inte sist.

Ubbe och Patrik var igång med middagen och det blev Hummersoppa till förrätt och sedan flamberad oxfile med potatisgratäng. Jag hoppade naturligtvis över hummersoppan, den var ju full med skaldjur och grädde. Men jag åt kött med sallad och lite gratäng. Det var grönpepparsås till köttet och allt smakade kanon. Lollo 2 hade gjort en glasstårta på lingon. Den var väl inte så jättegod, jag skulle heller inte äta så mycket eftersom den innehåll mest grädde.

 

Jag hade jättetrevligt och Ubbe var en riktigt trevlig kille. Nu är ni några stycken som tänker: Det kanske är något för dig. Men Ubbe är Patriks pojkvän så tyvärr, han var väldigt trevlig.

Jag drog hem vid 22 tiden, vill inte stanna kvar över tolvslaget. Ringde upp syster på vägen hem, de hade varit ute och sett lite smällare. De skulle inte vara vakna över midnatt heller så vi önskade varandra gott slut och gott nytt år.

 

Nu håller vi alla tummarna att detta år kommer bli bra.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards