Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Louise - 14 december 2008 18:43

Gick upp tidigt, tände det tredje ljuset och satte mig sedan och kollade på slalom. Det gick väl inte så bra för tjejerna och inte alls för killarna eftersom deras åk var inställt. Men vid lunch var det dags att börja baka. Jag har ju ingen maskin som kan fixa degen så jag fick stå där och knåda. Men det gick tydligen bra. Det är också första gången jag bakar bullar i min nya ugn. Men det gick riktigt bra. Jag fick ihop 55 lussebullar och de smakade bra. Jag menar inte att jag ätit upp alla men jag provsmakade en på en gång. De var varma och smakade ljuvligt.

 

Jag hatar verkligen att tvätta kläder, men nu var det dags att gå till tvättstugan. Men det gick också bra. Men det måste vara det tråkigaste man kan göra. Men det luktar gott ifrån garderoben sedan, det är ett plus.

 

Michelle ligger hemma och kliar sig överallt. Hon mår tydligen väldigt dåligt, stackars lilla vännen. Vi får väl se vad som kommer fram på julafton. Kanske lite prickar på två grabbar, det skulle inte förvåna mig alls.

 

Pratade med mormor och hon mår bra. Hon handlade i fredags och utnyttjade sin 20% rabatt kupong ner på ICA Stavsnäs. Så hon har köpt skinka och en massa andra saker. Och tydligen så har Bosse fått permis över julen så hon kommer inte vara ensam. Han åker in i morgon och släpps ut den 20 januari. Så det är lagom till jag åker. Vi får åka och hälsa på henne när han åkt därifrån efter jul. Men det är skönt att veta att hon inte sitter där ute själv.

 

Nu måste jag gå och hämta tvätten från tvättstugan… hörs i morgon kompisar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards