Louise Dagbok

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Louise - 25 december 2008 19:53

Har sovit som en stock i natt och jag drömde något väldigt trevligt.

 

La mig på soffan och åt upp resterna som låg i godisskålen. Det gick alldeles utmärkt att äta dem tillsammans med morgonkaffet. Drog iväg till mormor straxt efter 11, men kom på vid Skuru att jag glömt Tessans julklapp till mormor. Jag vände om och hämtade den och en påse saffransbullar. Men sedan var jag på gång igen, stannade bara för att köpa tidningen till mormor. Hon läser inte den så ofta så jag tänke att det kan vara trevligt för henne att ha något att läsa.

 

När jag kom fram så skrämde jag slag på tanten. Hon hade ställt upp dörren för mig trodde jag men hon ville vädra lite innan jag kom. Så jag ropade God fortsättning när jag kom in genom dörren och då började tanten skrika för fullt från köket. Hon trodde jag var en främling som bara dök upp i dörren. Stackars tant, det var ju bara jag.

Hon hade nästan allt klart på bordet. Det var köttbullar, prinskorv, gravad lax, skinka och till varmrätt blev det stekt lax. Herregud vad mätt jag blev. När vi ätit upp så satte vi oss i vardagsrummet och drack kaffe, det är inte ofta vi sitter där. Men ikväll så skulle vi sätta på tv’n och prata lite. Jag förklarade hur hon ska byta kanal från 1:an till 4:an, det var inte lätt ska jag säga. Jag fick höja rösten lite när hon inte lyssnade på mig.

 

Vid 17 tiden orkade jag inte längre utan åkte hem, det var väldigt kallt men det var inte halt ute. Det var skönt att få komma hem och sätta på sig myskläderna. Jag är fortfarande väldigt mätt måste jag tillägga. Hon blir ju inte nöjd om man inte äter fler än 6 köttbullar osv… det är en riktig pärs att äta mat med mormor. Men det är väldigt gott, hon är duktig på att laga mat.

 

I går fick jag trisslotter av mormor i julklapp, och jag vann 50 kronor. Idag böt jag vinsten mot två nya lotter och vann 50 kronor igen. Mormor hade fått en lott från sin systerson från Stöd Cancerforskningen. Hon vann 200 kronor mat på Ica, hon hade också tur.

 

Nu har jag satt eltandborsten på laddning…

 

God natt vänner och familj

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards