Louise Dagbok

Alla inlägg den 20 december 2008

Av Louise - 20 december 2008 21:26

Jag vaknade av mig själv före larmet, som vanligt på helgen. Tog det lugnt och jäktade inte alls och det var jätte skönt. Jag mötte upp mormor och vi började med att handla på Ica Kvantum. Det var rätt mycket folk i Mölnvik men inte allt för mycket på Ica’n. Jag passade på att handla lite Kräftsill och sill som jag ska lägga in i morgon. Mormor handlade inte så mycket för nu kommer inte morbror Bosse till henne. Sedan gick vi till apoteket för att handla medicin, tog en tur förbi Brisak för att handla Solrosfrön och värmeljus. Nu råkade jag ju ta fel antal kg på Solrosfröna, jag skulle köpt 18 kg men det blev bara 3 kg. Inte bra alls, men jag får svänga förbi en annan dag. Men sedan tog vi en tur ner till Systembolaget, mormor ville ha en glögg och en liten Whiskey. Nu var vi redo att åka hem.

Mormor satte igång att värma pannbiffarna och jag gjorde en sallad. Vi satt och lyssnade på P1 för det skulle vara en intervju med stadsministern, mormor ville lyssna på det.

Maten var jättegod och jag var väldigt mätt men jag fick i mig två skivor sockerkaka till kaffet.

Klockan 15 drog jag mig hemåt, tänkte svänga förbi syrran men de verkar inte vara hemma. Så jag tog en tur till Globen, där gjorde jag av med pengar. Köpte en liten julklapp till mina utbildare på jobbet. Bara något litet, inget märkvärdigt men som ett litet tack för i år. Men det blev lite sommarlinnen till mig, tänkte packa ner till Australien. Det är ju runt 30 grader där nu så jag behöver lite nya linnen. På H&M är det billigt och kvalitén passar tillfället.

 

Väl hemma så packade jag upp det jag handlat och satte mig i soffan och läste tidningen. Jag började sedan diska upp veckodisken. Jag hatar verkligen att diska, speciellt bestick. Pratade med syrran och de hade varit i centrum och handlat lite skor på rea. De hade passat på att få Liam snaggad. Ska försöka åka förbi dem i morgon, efter tvättstugan.

 

Jag och Pia bokade en Bio på måndag, jag vill se Bond. Vi får se om det blir Bond eller Pitt. Ikväll är det två av mina bästa filmer på tv, samtidigt. Jag älskar ju Die Hard filmerna och de visar tvåan i kväll men samtidigt som de visar Love Actually. Det är också en av mina favoriter.

 

Jag kan inte hålla mig, det blir en jätteliten hård smörgås med kräftsill på. Mm, så gott.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards