Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 december 2008

Av Louise - 12 december 2008 21:01

Igår var det ju ett avsnitt av Criminal Minds igen. Herregud, det slutade så dramatiskt att jag var riktigt upprörd när det var slut. Jag såg ju vart det bar hän några sekunder innan det var slut. När jag satt där och var upprörd tänkte jag på syrran att hon måste vara minst lika upprörd som jag. Hon ringde upp några sekunder efter och det var skönt att få prata lite efter vad som har hänt. Vem var det som dog? Och vi ska få vänta till den 8 januari innan vi får svaret.

 

Packade in lite grejer som jag skulle lämna till syrran i bilen. Åkte först ner till WiLLy:s och slängde glas, plast och metall innan jag åkte till jobbet. Skönt att ha rensat bort det innan julen. Man ska ju ha julstädning snart, det är ju bara 12 dagar kvar till julafton.

 

Vi skulle ha lussebullar och pepparkakor till fikat, men jag skulle ju sluta när fikat börjar så jag tog fika tidigare. Det var riktigt gott med både lussebulle och pepparkaka. Jag var fortfarande mätt efter thailunchen men jag fick ner dem. Jag hade verkligen längtat efter thaimaten idag, jag tror att jag tidigare berättat att dressingen till salladen passar så bra ihop med japanskasoyan och riset. En riktig smakupplevelse.

 

Men jag lämnade alltså jobbet tidigare idag, för det är lucia på skolan. Jag åkte hem till syrran och hämtade upp henne för Patrik skulle vara hemma med Liam som var sjuk. Han sa det till mig när jag kom. Ja e suk, lolo. Jag gav honom ett godishalsband som han kunde ligga på soffan och tugga på. Men sedan kom Patrik och Jenni så vi tjejer kunde åkta ner till skolan. Där möte vi upp Michelle’s farmor och farfar samt farfar Anders. Det var uppdelat att vi först skulle stå och se på hela luciatåget, sedan gick dagisbarnens familjer in i gympasalen för att lyssna. Sedan gick de och fikade så då var det skolbarnens familjers tur att lyssna på alla julsånger. De var riktigt söta och duktiga, de sjöng två stämmigt. Inte med flit tror jag men vi fick oss ett gott skratt. Sedan var det vår tur att fika, vi gjorde det i matsalen (jag sa lunchrummet hela tiden). Det kostade 20 kr för en lussebulle och glögg/saft, dyrt men gott. Det blev alltså en lussebulle till, men det gör ingenting för det var lucia.

 

Michelle följde med farmor och farfar hem medans vi åkte hem och hälsade på killarna. Där var även Rickard och hälsade på, kul att se honom. Vi busade lite med Lukas, Liam är ju sjuk så han var lite lugn. Men sedan åkte jag hem, körde Jenni till Gullmarsplan först.

 

Jag åt lite hemgjord sill med potatis, det var riktigt gott. Sedan satte jag med en kopp kaffe i soffan. Men när klockan var 19.30 så kände jag mig lite sugen på sockerkaka, så jag tog och bakade en.

 

Men nu ska ni få höra,,, jag gick upp på Youtube och sökte på Criminal Minds. Jag behöver inte alls vänta till den 8 januari för att få reda på vem det var som dog. Jag hittade ju avsnittet som kommer efter gårdagens avsnitt. Jag filmade med mobilen en liten snutt och skickade till syrran. Puh, nu kan vi sova lugnt över jul och nyår.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards