Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Snurrigt värre på morgonen

Av Louise - 16 december 2008 19:52

Ställde alarmet på nya telefonen på klockan 6.15 Men var inte hundra på om jag skulle vakna av den så jag ställde klockradion på 6.20 Men i vanlig ordning så vaknade jag långt innan dessa två klockslag så jag låg där och drog mig till 6.10 Stängde av klockradion och alarmet på telefonen och gick till köket. Eftersom Lise ligger och sover så stängde jag dörren om mig både till sovrummet och till köket. Vattenkokaren låter så högt så för att inte väcka henne så stängde jag alla dörrar. När jag sitter där i köket och dricker kaffet och läser gårdagens post börjar det tjuta så inåt helskotta från sovrummet. Jag springer in i sovrummet som en galning och försöker stänga av ljudet men lyckas inte så jag rycker el sladden. Vilken miss, jag stängde inte av den utan böt bara från klockradio till alarm. Tillbaka till köket och hinner precis sätta mig ner då det börjar låta från hallen. Då har larmet på min gamla mobil börjat ljuda, det var en riktig överraskning. Så ut igen snabbt för att stänga av den. Herregud, jag är vaken.

 

Leffe kom och hämtade mig klockan 7 och vi började vår resa mot Vimmerby. Idag ska jag till Astrid Lindgrens Värld, det ser jag fram emot. Jag har aldrig varit där men har tänkt åka många gånger med ungarna. När vi var i Herrbeta började det låta i Leifs bil, typ som en blinkers som aldrig slutar låta. Ibland sakta och ibland väldigt hetsigt. Vi tyckte ljudet kom från GPS saken som satt fast där uppe. Leif hörde inte att det lät typ hela tiden men det gjorde jag. Det var rätt irriterade men hörde inte han den hela tiden så är det väl okej. Vi kom i alla fall fram till Vimmerby och visade vårt system för Fredrik och 5 personer till. Det gick väldigt bra och jag tror tillslut att vi kom överens om hur de kan använda TIL-Tid på bästa sätt. Vi åt lunch på Linas Restaurang (Alfreds Lina) och vi var i ett hus på Lotta på bråkmakargatan. Fredrik berättade att det var här de spelade in Lotta filmen. Jag testade Leif och frågade i vilken scen bensinmacken var med i Lotta filmen. Men det visste han inte. Men det visste jag och sa högt att det var här som Lotta fixade julgranen. Jag var riktigt stolt över att jag kan min Lotta. Men backen där Lotta cyklar nerför, den är inte lika stor som i filmen. Vi fick se en liten miniatyr Astrids värld och Fredrik visade en ny värld som de bygger just nu. Det är Pippis värld, med pippihuset och pappa Efrahems sjörövarskepp på en liten sjö. Mitt i sjön så är det en liten ö med en palm på, det är söderhavet. Så jädrans söt. Så den har premiär i sommar, så nu måste vi åka dit familjen men vi åker inte dit på en tisdag och onsdag. Då är det mest folk där nere.

Sedan startade vi vår färd hemåt. Men då satte den jädrans ljudet igång igen och nu tog jag loss GPS maskinen och det var inte alls den som lät. Nu stannade Leif bilen och vi kom fram till att ljudet kommer inifrån panelen. Det blir värre när Leif använt blinkelsen. Vi fick sitta och lyssna på det ljudet, men när vi närmade oss Stockholm så började hans mobil skicka morse meddelanden. Men det ljudet kunde Leif få bort för han drog ur laddaren.

 

Men nu är jag äntligen hemma och det är dags att äta lite middag.

Men oj, nu höll jag på att missa berätta att när jag kom hem så låg det ett brev från SF. Jag har vunnit två biljetter till Wallander filmen Hämnden som har premiär snart. Jag tävlade på tv 4 och skrev något som att jag och syrran behöver gå på bio och att vi är Wallander fans. Och jag vann….

 
 
sussilull

sussilull

16 december 2008 21:39

Kul!! Grattis! Ses i morrn :-)

http://www.sussilull.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards