Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Lukas ska sova hos moster i natt.

Av Louise - 24 juni 2009 21:18

Dagen på jobbet var rätt okej, det var lugnt. Jag var med Leif på ett kundbesök, till Babyland. Det är alltid lika roligt att åka med på kundbesök, det känns som att jag tillför något när jag är med. Jag får också tillgång till all information jag behöver till Kundpärmarna. Katarina hade skickat en önskan om en fin bild som vi kunde göra bordstabletter av. Hon kom in med en bild som hon ville ha 8st exemplar av. Samtidigt kom pappa in med ett mail om 6 bilder han ville ha utskrivet. När jag skrivit ut 6 ex så tog färgpatronen slut. Hm, som tur var så var det innan vi skulle till Kungens Kurva så jag passade på att köpa på Siba väg i väg med Babyland. Så när jag kom tillbaka så fortsatte jag med alla utskrifter.

 

När jag slutat jobba så åkte jag hem och väntade på Patrik. Han var på väg med barnen, Lukas och Michelle. De ska sova hos mig för syster och Patrik ska ha vardagsrumsfest. När de kom så gick vi in och jag började laga middag till mig och Michelle. Lukas sprang runt och upptäckte allt som han inte har hemma. Tillgång till allt som finns i skåpen längst ner, en frys som han klarar av att öppna och en ugn som har knappar i lagom höjd. Så det blev många AJ AJ under kvällen. Men det gick bra för mig och Michelle att äta, Lukas fick en brödbit med smör på och då var han nöjd. När klockan var 19 så fick Lukas välling och efter det så fick jag honom att somna i knät, efter lite tjafs. Han vägrade först att sova men jag gav mig inte. När jag lagt honom i sängen så satt jag och Michelle och spelade Finns i sjön. Men när klockan var 20.30 sa jag att nu går vi och lägger oss.

 

Michelle krånglade lite innan hon somnade, låg och fred sig i över en timme. Och när vi lade oss så började Lukas röra på sig, men inte nog med det, han låter när han sover. Han börjar liksom gråta men slutar efter några sekunder men jag vaknar av det. Så om jag hade somnat så hade jag vaknat varje gång han rörde på sig. Jag tror jag sov sammanlagt 2 timmar under hela natten, de sov så gott. Men klockan 05.30 vaknade Lukas och det tog inte många minuter förrän han hade väkt Michelle. Så nu var alla vakna (för de som har sovit alltså), men när klockan började närma sig 7 så åkte vi hem till Tyresö.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards