Louise Dagbok

Alla inlägg under november 2009

Av Louise - 17 november 2009 22:31

Idag var det dags för massage igen, Anna var sjuk i fredags så hon flyttade den tills idag istället. Jag har sett fram emot den här dagen länge, det var ett tag sedan jag fick massage. Jag mailade Anna tidigare och berättade om RLS och hon berättade att massage är jättebra för mina ben. De andra masserar ryggen så de ser inte Anna när hon masserar men jag ligger ju på rygg och ser på henne när hon masserar eller jag ändrar mig, hon massakerar benen. Det gör ont men bara för stunden, efteråt känns det jättebra. Jag kan verkligen känna blodet strömma genom benen ner i fötterna, men just när man ligger där så gör det hemskt ont. Men nu har ju jag problem med mina ben och det gör ont bara man tar lite lätt med handen över dem. Så hon behöver nog inte anstränga sig så mycket för att det ska göra ont på mig. Efter en timme ungefär så upptäckte jag att mina ben är fulla av blåmärken. Då fattar ni?


Efter jobbet så hämtade jag lite paket på Snusboden, det var pärlor från Panduro, julklappar och en DVD film. Sedan hem och äta middag medans jag kollade på ett avsnitt av CSI. Började sedan plocka med pärlorna och vips så hade jag gjort 3 halsband och 1 armband. Och detta under tiden jag hade tvättstugan och tittade på tv.


Tack snälla Sussi för Star Wars saken till Liam, tack för att du tänkte på honom. Och halsbanden kan jag inte visa för de är julklappar. Men ett kan jag visa för det var till mig själv.


Vitt hjärta och pärlor  


  

Av Louise - 16 november 2009 21:16

Snart är det ju första advent så jag fixade ett par röda fina glittriga naglar till dess. Otroligt vad de är fina. Carina sa det också, så då måste de ju vara det.


Idag har jag jobbat endast med att få färdigt vår tidning för utskick. Jag hann inte med allt så jag får fortsätta i morgon. När jag kom hem vid 20.30 fick jag ett meddelande att jag vunnit budgivningen på tradera, en julklapp klar. Jag försöker samla Star Wars Dvd filmer till Liam, 1 klar, 5 kvar.


  

Av Louise - 15 november 2009 19:25

Gick upp tidigt för att äta frukost, ju tidigare desto bättre. Jag ska ju äta lunch vid 11 tiden idag så frukosten måste vara tidigt. Syster ringde och ville att jag skulle köra dem till Högdalen, det är handboll där idag. Så jag åkte ut och hämtade hela familjen, släppte av syster, Michelle och Lukas i Högdalen sedan körde jag och Liam vidare till stan.

Vi parkerade bilen i ett garage sedan gick vi på Mcdonalds, där hade de Star Wars tema på barnmenyerna. Vilken hit, Liam bara älskar Star Wars just nu. Så han fick en ljussabel som leksak, nu ska här krigas.

Sedan gick vi till Oscars, där spelas Rasmus på luffen. Liam hade aldrig varit på teater förut och han såg lite skraj ut. Men sedan när teatern började så var han stilla som en pinne, men han skrattade gott när ParadisOskar pruttade. Den var riktigt rolig, värd att se. Så Elinor, det är bara att boka biljetter.


Satt och pratade en stund med syster innan jag åkte hem. Lovade att baka bullar och kladdkakemuffins till på söndag då Lukas har 2 års kalas. De håller ju på och bygger om i köket så det kan inte vara lätt att baka där. Så moster ställer upp och bakar, jag vet att de tycker om kladdkakemuffins, men vem gör inte det.


När jag kom hem lagade jag lite middag, öppnade datorn och hittade tradera. Jag letade efter Star Wars grejor till Liam, men det var inte lätt. Så fort jag budade så budade någon över. Jag lägger bara ett pris jag tycker är värt varan. Men jag hittade svarta Onyxstenar och det budet vann jag, sedan har jag lagt ett bud på en Björn Borg väska. Den budgivningen är slut snart, om 20 minuter för att vara exakt.

  

Av Louise - 14 november 2009 21:46

Jag var ute hos syster och hjälpte till med att förbereda Michelle för kalaset. Vi åkte till affären och köpte gurka, tandpetare och Dumle kolor. Sedan gjorde vi godis kaktusar av det i krukor. Jag körde Michelle till kalaset och det var långt ute på Tyresö, var lite rädd att jag inte skulle hitta ut därifrån men jag klarade det. När jag kom hem så handlade jag lite mat, lagade den och sedan kollade jag några avsnitt av CSI. Jag har skrivit ner en lista vad jag behöver köpa och vad jag behöver göra innan jag åker till Australien. Det är inte så mycket och jag hoppas att jag kan stryka allt.


I morgon är det Rasmus på luffen som gäller, då måste jag vara på topp.


  

Av Louise - 14 november 2009 10:22

Vaknade av mig själv vid 9 tiden, skönt men jag hoppades att jag skulle vakna lite tidigare. Skulle ta en promenad med Kristina, men nu regnade det också och jag vill inte gå när det regnar. Men när jag ser på väderleksrapporten så kommer det nog regna varje dag, jag får börja promenera i regnet helt enkelt.


Lite info om gårdagen, jag orkade inte skriva så mycket igår. Vi var 10 stycken från jobbet som träffades klockan 17.30 på Tyrol. Några valde fisk och jag valde kött, det var faktiskt väldigt okej. Köttet var kanon, men rotfruktsgratängen var väl så där men det gick bra. Jag tror att alla var nöjda med maten, och drycken till var det inte fel på. Chefen som alltid är så givmild och snäll bjöd oss på all dryck vid bordet. Det vart inte så farligt för oss, jag drack två Cola och ett glas vatten. Men jag smuttade på det vita vinet och på Bosses White Russian, det var gott. Men det räckte med en smutt, i alla fall i går. En arbetskamrat med man kom senare och stod i baren under showen, de åt ute på stan istället. Trist för dem för vi hade det supertrevligt vid bordet. Vi tog sedan kaffe och efterrätt, jag valde chokladtårta med blåbärskompott, det var verkligen gott. Klockan 20.30 började showen och som jag skrev i går, det var verkligen jätte bra. Babsan kom till vårt bord och fick Leif att sjunga med i en sång om Babsan. När showen var slut så sprang alla ut och slängde confetti över publiken, Lars-Åke hällde confetti över Leif, det var roligt. Jag tror att Leffe fick en liten blink av honom också, men det var nog mer tack för att du bjöd på dig själv.

När jag körde Leif hem sa han att det här kunde han se om, så bra var det. Det är synd att de bara är på Tyrol en vecka till, sedan drar de ut på turné.


Idag ska jag ut till Tyresö och hälsa på familjen. Jag ska hämta upp dem i centrum och köra hem dem och sedan kl 15 ska jag köra Michelle till ett kalas. Patrik jobbar så jag hjälper till lite grann. Har även bokat tvätt stugan klockan 19. Hm, sa inte jag att jag skulle vila idag.

Av Louise - 13 november 2009 23:36

Idag tänker inte jag prata om jobbet, för idag ska jag prata om något helt annat. I kväll har jag varit och sett After Dark och Babsan. Det var så fruktansvärt bra, så bra, jätte bra, jag menar det var verkligen super bra. När halva showen hade gått så tänkte jag, herregud det här är ju riktigt bra. Maten var helt okej, servicen bra och showen helt otroligt bra. Så kvällen var riktigt lyckad. Alla var verkligen nöjda, jag tror inte någon hade det tråkigt.


Man fick inta ta några bilder, om jag fått så hade ni fått sett en bild när Babsan och Leffe sjunger tillsammans. Vi satt nämligen längst fram vid scenen, vi kunde se vad de hade under kjolen. Så nära satt vi, fråga Leffe.


  

Av Louise - 12 november 2009 20:44

Åkte och lämnade in min bil idag, fick en V50 tillbaka. Nu får vi se hur länge de behåller min bil, men jag har ju något att köra med under tiden så det är ju inga problem. Var på jobbet före 8 så det var ju bra, då missade jag ingenting. Det var rätt stressigt idag, hade mycket att göra. Först gå igenom alla anteckningar från gårdagen, skicka iväg dem. Gå igenom alla punkter som jag lovat kunden att gå igenom, skicka svar och lösningar till dem. Börja skriva ut nya kurs pris broschyrer som vi ska skicka ut nästa vecka. Så det var ingen lätt dag idag, så det är tur att det är fredag i morgon.


När jag kom hem så lagade jag pytt i panna, hade så ont i magen och jag vet inte varför. Kanske för många ipren på en dag, men det blev bättre efter lite mat i magen. Gjorde klart mormors julklapp, hon ska få en digitalfotoram med massor av bilder på oss alla. Har hittat en massa bilder från förr på morfar osv som jag lagt in. Det blir nog en uppskattad julklapp från oss barnbarn. När jag pratade med henne nu i kväll så fick jag inte komma ut på lördag, rätt skönt faktiskt. Då kan jag vila hela långa lördagen. Men en liten promenad kan jag orka me, Kristina. Flört


Håller på och jagar en bra kabinväska/datorväska som jag kan ha som handbagageväska på resan. Jag vill ha mitt dykarhus, kameror och dator där istället för att packa ner dem i resväskan. Jag vågar inte chansa, tänk om väskan glöms bort igen. Nä, hellre drar jag runt på en liten kabinväska istället för att bära dem på ryggen, de väger runt 10 kg tillsammans.


  

Av Louise - 11 november 2009 20:59

Gick upp klockan 04.25 i morse, det ringde i öronen på mig. Så trött var jag, kände mig väldigt seg. Tog tempen och hade 37.7, men varför?

Men ingen rast här inte, nu jädrans ska jag till centralen. Bussen gick 05.21 hemifrån mig och tåget gick klockan 06.10 Jag fick åka baklänges och jag mår ju så illa av det. Så feber, huvudvärk, illamående och åka baklänges det var ingen hitt. Men jag kom fram till Göteborg till slut men där stod ingen Frank och mötte mig. Han var försenad men det var inget problem, jag köpte kaffe under tiden. Utanför i taxikön så krockade två bilar med varandra och det var ju rätt roligt att titta på. Det är aldrig roligt när det sker en själv men nu var det skoj.


När väl Frank kom så åkte vi upp till en av våra kunder i Uddevalla. Det var jätte trevligt och allt gick bra. Sedan åkte vi vidare till ett annat möte. Mitt tåg hem skulle inte gå förrän klockan 18.42 och då skulle jag få vänta i över 3 timmar, nix det vill jag inte så jag köpte en ny biljett och fick åka hem klockan 15.42 istället. Så jag var hemma i Stockholm när jag skulle ha startat från Göteborg.


Nu är jag hemma och jag kände att jag var väldigt trött. Jag tog febern igen och hade 38.8 i febern. Är det lika hög feber i morgon får jag ringa till vårdguiden och kolla med dem om det är ytterligare en biverkning på medicinen. Det är ju inte konstigt att jag har huvudvärk hela dagarna.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards