Louise Dagbok

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Louise - 3 maj 2009 22:23

Mötte upp Tyrold klockan 8 vid Nacka Bollhall. Idag är det mosters tur att heja på hela dagen. Tränaren peppade tjejerna i omklädningsrummet innan det var dags för match. Men hon bryter och sa hela tiden att hon pepprade ungarna. Det lät lite roligt faktiskt.

Första matchen blev 5-5 mot Skuru, de spelade väldigt bra. Sedan hade vi en jättelång väntan till match nr 2, vi satt alla i kafeterian och väntade.

Match 2 spelade de mot Skå och vann med 10-1, ha, total utklassning. Vi som satt på läktaren och hejade hade hoppat, skrikigt, tjoat, hejat och ropat så vi var helt slut. Det var en riktig pärs att sitta där. Sedan blev det korv till lunch och efter den skulle tjejerna spela guldmatchen.

Då mötte vi Spårvägen 3, det var rätt korta tjejer. Jag sa innan matchen började att stackars tjejer vi kommer slå dem sönder och samman. Efter 5 minuter låg vi under med 0-6. Jag tog tillbaka mitt påstående och hoppades att det inte skulle bli tvåsiffrigt. Men sista matchen slutade 2-9. Alla tjejer fick varsin medalj efter matchen, de vart glada. Tränaren är rätt bra på att få dem att bli glada efter en förlust.

 

Jag körde hem Michelle sedan åkte jag hem och somnade i soffan. Jag har inte rest mig upp än och det har gått 7 timmar sedan jag kom hem. Nu berättade syster att alla 3 barnen ska sova hos mig en natt i juni. Som tur var så åker jag på semester några dagar senare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards