Louise Dagbok

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Louise - 21 maj 2009 20:52

Röd dag och jag är ledig men väcks ändå av väckarklockan. Varför kan jag aldrig bara strunta i att boka upp mig en sådan här dag. Men nu skulle jag hem till syster och hämta ett parasoll till mormor. Vi slängde ju hennes när vi rev huset förra sommaren. Men syster hade två stycken så det var ju snällt av henne att ge mormor en. Så jag var ute på Tyresö och drack en kopp kaffe, tittade på Michelle och Liam när de slåss. Det gör lite ont när de håller på som de gör, men syster säger att det är normalt. De ska lösa det där själva. Den lilla sparven sitter ner med en skruv och en hammare, han är så cool. Och världens sötaste.

 

Men det var dags att möta mormor vid busshållplatsen så jag åkte iväg. Det var lite köer ut till Stavsnäs, nu kommer sommargästerna. Vi hade mycket på listan idag, vi började med Kvantum och all mat. Sedan till Brisak för att handla plantor, det blev en tomatplanta också. Jag ville till ByggOle också för att se om de har fått in en grön 50L regntunna. Men de hade bara svarta så det blev en sådan. Jag sprang in och tittade och tyckte då att den kostade 130kr, men när jag gick in igen för att betala den så kostade den 239kr. Jag sa inget till mormor utan lämnade tillbaka 20kr som blev kvar efter 150kr. Jag får ju lite bensin/tid pengar när jag hjälper henne så det går jämt upp.

 

Mormor bjöd på kalops idag, det var inte bara jag som fick det. Hon hade slängt ut resterna till fåglarna, och det var till en fiskmås. Han brukar komma och hälsa på mormor när hon sitter i fönstret och lyssnar på radion. Jag ville inte sitta inne hela tiden så jag fick ut mormor på trappan. Det var skönt att sitta i solen en stund. När jag kom hem så var det tvättstugan som väntade, IGEN…

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards