Louise Dagbok

Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Louise - 18 maj 2009 19:45

På senaste tiden eller månaderna så har jag märkt att jag har väldigt mycket att göra. Det ska skrivas saker, skickas saker och sedan är det en drös andra saker som ska göras. Men det är bara att ta en dag i taget, när supporten är fullbemannad så kan jag vara telefonfri. Då hinner jag med fler saker, då behöver jag inte stressa.

 

Ibland vill man ta lite ledigt eller ansöka om semester en dag men jag känner att jag vill spara den dagen till då jag verkligen behöver vara ledig. Jag tänker att jag har ju bara 6 veckor kvar till semestern, då kan jag vänta. Men andra tänker inte så och jag måste få in det i mitt stora huvud att alla inte tänker som jag. Jag tänker på att inte har för mycket frånvaro men det gör inte andra. Jag får dåligt samvete om jag sedan ber om ledigt någon dag. Men som sagt var, jag är nog skadad efter ha jobbat för pappa Peter. Jag tycker väl ändå innerst inne att det är så det ska vara.

 

Men vi får se om jag får tjänstledigt i vinter så jag kan får annat att tänka på. Det skulle vara så skönt att slippa ta från mina ordinarie semesterdagar, jag har ju ”bara” 5 veckor. Jag orkar inte jobba ett helt år igen utan ledighet, det är för tufft. Men det är ju jag som väljer att resa bort i vinter, så det så.

 

Idag har jag haft väldigt ont i foten, den svullnade upp otroligt mycket. Jag kom till jobbet i ett par sandaler men efter en stund så fick jag inte in foten i skon. Helt otroligt vad fort det gick. Tror att det var för att jag satt stilla hela tiden, jag har ju rört på mig hela helgen. Men det känns lite bättre nu på kvällskvisten. Jag måste smörja in tatueringen hela tiden annars blir det lite stelt.

 

Nä, jag orkar inte mer idag. Känner mig så negativ och det är bästa jag slutar innan jag sänker ledighetskommittén totalt.

Här är min dill odling dag 14, ser mer ut som ogräs tycker jag.

Dill dag 14


Det här är min gräslök dag 14, växer inte lika fort.

Gräslök dag 14



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards