Louise Dagbok

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Louise - 17 maj 2009 21:11

När jag vaknade i morse och skulle gå från sängen så kunde jag inte stödja på foten. Jag hade så ont i foten att jag var tvungen att hoppa på ett ben till toan. Jag satte mig och smörjde in foten ordentligt sedan blev det lite bättre.

Idag skulle vi träffas på Medborgarplatsen klockan 10. När vi alla hade kommit så berättade Marcus att vi skulle få några uppgifter under dagen, den första uppgiften var att fotografera en cyklist. Cyklisten skulle vara skarp medans bakgrunden skulle vara rörlig. Så vi började gå upp på Götgatsbacken, där cyklar en massa människor. Vi fastnade där och det tog en bra stund innan vi gick vidare mot Slussen som var nästa plats att fotografera. Marcus gick runt med oss i gångarna och visade hur man kunde få bra bilder sedan släppte han oss lösa. Det var rätt intressant att se allt för snart ska ju allt rivas. Sedan tog vi tunnelbanan till Centralen, där gick vi ut på plattan. Här skulle vi fotografera något med allt ljus som finns under  i tunnlarna. Sedan var det dags att lämna in bilder för framkallning, under tiden de framkallades så åt vi lunch i Kungshallen. Jag åt Nachos och det var riktigt gott, jag var hungrig.

Sedan tillbaks och hämta bilderna för at sedan gå tillbaks till skolan för en genomgång av allas bilder.

 

Det är nu det roliga började, att få lite kommentarer om sina bilder. De flesta tyckte den svarthåriga tjejen från Kungsgatan igår var min bästa bild. De tyckte den hade ett budskap, många reklamskyltar från Telia samt tjejen som pratar i mobilen.

 Tjej som pratar i mobilen

När kursen var slut så åkte jag hem och la foten i högt läge. Jag gjorde klart ett ALBUM med alla mina bilder från helgen. Njut eller spy! Nu ska det vilas.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards