Louise Dagbok

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Louise - 24 maj 2009 21:04

Idag skulle jag vara barnvakt (igår var jag ju lite bakis) men syster med familj var tvungna att åka i väg under dagen. Så vad gör man då? Jag kan inte vara ute för det blåser bomullstussar som bara sugs in i mina näsborrar. Så jag dammade lite, slängde soppor och sedan kollade jag på Wallander filmen som jag köpte i lördags. Sedan strök jag mina sovrumsgardiner, de var riktigt skrynkliga. Jag var lite seg sedan så jag kollade på 4 avsnitt av Criminal Minds Säsong 3. Det var länge sedan och det var riktigt trevligt att kolla på det.

 

Men nu är jag riktigt förbannad, min granne ovanför mig håller på och renoverar lägenheten. Eller så sår han potatis i parketten, det låter rätt mycket där uppifrån. Jag tänker inte säga till, jag är för mesig för det.

 

Jag är trött på att mina dykardräkter hänger på garderobsdörrarna så nu jädrans ska de bort. Jag kollade på blocket och där får man inte mycket för dem, jag kollade även andra sidor och det var lika där. Men så kom jag på att jag är med i en dyk&foto klubb, så jag skickade ett mail till dem och frågade om de var intresserade att köpa dem. Men då svarade chefen att hon köper dem till klubben, det var riktigt snällt men jag måste kolla upp med Pia och Tomas att det är ok. Det känns ju lite jobbigt annars.

 

Okej, såg ni Schyffert i går då? Herregud va bra han var. Man kände igen sig i så mycket. Pappa ringde i morse och han hade lyckats att spela in det på en dvd. Han ringde och sa att han var teknisk, förlåt pappa för att jag skrattade. Men det är verkligen kanon. Du är jätte duktig.

 

Jag slänger ut bilder på dillen och gräslöken, jag tror inte gräslöken klarar sig. Jag tänker inte ge upp men den är bra seg på att växa. Jaha, så i morgon är det måndag igen. Känns lika tungt som vanligt på söndagkvällen, men det blir nog bättre i morgon. Den här veckan har jag inte så mycket planerat, ska försöka promenera på kvällarna igen. Jag har ju haft ett uppehåll nu på en vecka pga foten. Men nu känns den bättre, mycket bättre.

 Dill dag 21 Gräslök dag 21 

Nu är klockan 21 och det är dags att natta datorn.

Hörs i morgon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards